۲۸ نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند
۲۸ نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲۸ نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبق شاخص های بین المللی جزو دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند. ۷۳ نفر از استادان نیز جزو ۲ درصد برتر هستند.

«پرویز شهابی» روز سه شنبه در گفت و گویی  با بیان اینکه سه مرکز جامع تحقیقاتی این دانشگاه نیز رتبه اول کشور را کسب کرده اند، افزود: ۷۳ نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جزو ۲ درصد برتر هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز نخستین بار در رتبه‌بندی موسسه تایمز در بین تمام دانشگاه‌های کشور رتبه اول را کسب کرد

وی همچنین خاطر نشان کرد: این دانشگاه در سال گذشته برای نخستین بار در رتبه‌بندی موسسه تایمز در بین تمام دانشگاه‌های کشور رتبه اول را کسب کرد.

وی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هدف از مقالات علمی و پژوهشی و پایان نامه ها باید کمک به مسایل کشور باشد، فعالیت های این معاونت به این سمت سوق یافته است.

شهابی با اشاره به صعود ۱۰۰ پله ای این دانشگاه در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ به رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ صعود کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این دانشگاه همچنین در ارزشیابی سالانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز رتبه سوم کشور، در انتشارات علمی رتبه اول و در حوزه انتقال و ترجمان دانش سوم را کسب کرده است.

دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه پژوهش رتبه اول خاورمیانه را کسب کرد

شهابی، با بیان اینکه دانشکده داروسازی این دانشگاه در حوزه پژوهش نیز رتبه اول خاورمیانه و کشور را کسب کرده است، ادامه داد: در سال گذشته معاونت تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

وی افتتاح مرکز سلول درمانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امضای تفاهم نامه با ایغدیر ترکیه و اجرا و بهره برداری از ایستگاه تحقیقاتی در شهرستان خداآفرین را از جمله اقدامات این معاونت در حوزه پژوهش طی سال گذشته اعلام کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در زمان کنونی ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۳ مرکز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار دارد و اکثر مراکز این دانشگاه رتبه های برتر کشور را در سال گذشته کسب کرده اند.

وی با اشاره به تکمیل و آماده بهره برداری «بیوبانک» این دانشگاه، اظهار کرد: ۸۵ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مستقر هستند که تولیدات آن ها جنبه صادراتی داشته و به کشورهای مختلف آذربایجان، پاکستان و ترکیه صادر شده است و در این زمینه رتبه های برتر کشور را کسب کرده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: لیستی از محصولات این شرکت ها آماده عرصه در کشورهای منطقه بوده و تخت های بیمارستانی تولیدی در این شرکت ها به کشورهای اروپایی نیز صادر می شود.

شهابی، رونمایی از ۶ محصول تولیدی جدید دستگاه از جمله امحای زباله بیمارستانی، الکتروموتورهای خطی، دریل ارتوپدی و ارتودنسی و سایر محصولاتی که در تشخیص و درمان بیماری کاربرد دارند را از دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این استان قطب تولید دارو در کشور است، اظهار کرد: بر این اساس نخستین کارخانه نوآوری دارویی برای تامین نیازهای دارویی کشور در این استان اجرا و اَبرپروژه هایی در این زمینه در این استان در حال اجرا است.

پارک سلامت در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع آماده بهره برداری است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مرحله اول پارک سلامت در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در تبریز اجرا و آماده بهره برداری در سال جدید است و مرحله دوم آن در زمینی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع در منطقه «ساری زمی» در مرحله جانمایی است.

شهابی، با بیان اینکه در پژوهشگاه ربع رشیدی با ۳۲ هزار مترمربع، ۲ پروژه و برج تحقیقاتی ملی اجرا می شود، ادامه داد: تیم جدید این دانشگاه در ۲ سال گذشته این پروژه ها را تحویل گرفته و با افزایش پیشرفت ۱۰ درصدی این پروژه ها، هم اکنون به حدود ۳۰ درصد پیشرفت رسیده اند و تکمیل آنها نیازمند توجه مسوولان ملی و استانی برای ارتقای تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.