ثبت زمین وقفی برای ساخت مجموعه ورزشی در شهرستان شبستر
ثبت زمین وقفی برای ساخت مجموعه ورزشی در شهرستان شبستر

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-یک پزشک ساکن مشهد به خاطر تعلق خاطر به سرزمین مادری یک باغ سه هزار و ۳۵۰ متر مربعی را برای توسعه ورزش در شهرستان شبستر به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی وقف کرد.

بهروز صدقی روز چهارشنبه در گفتگویی افزود: این وقف را با هدف توسعه ورزش در شهرستان شبستر انجام دادم و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گذاشتم.

صدقی دیگر هدف از این وقف را زنده نگه داشتن نام و یاد پدر بزرگ مرحومش، حسن صدقی شبستری عنوان و خاطرنشان کرد: مرحوم حسن صدقی مرد بزرگی بود که برای رضای خدا و راحتی مردم منطقه اش از هیچ تلاشی فروگذار نبود و حتی در زمان حیات خود آب انباری را ساخت و وقف مردم شهرستان شبستر کرد.

وی با ابراز تاسف از کوتاهی در نگهداری موقوفه قبلی پدر بزرگ مرحوم اش حسن صدقی در شهرستان شبستر که یک آب انبار بوده، اظهار کرد: این آب انبار چهار دهنه داشت که هر دهنه آن به محله ای در شهرستان شبستر باز می شد و وقتی شنیدم که از ۲ سال پیش این آب انبار موقوفه را خراب کردند، خیلی ناراحت شدم؛ این آب انبار قدیمی، امکان تبدیل به یک موزه را داشت و اکنون این امر از سوی مسئولان محلی در حال پیگیری است.

وی در خصوص مزیت های عمل وقف گفت: من قبلا وقفی را انجام نداده بودم و با این کار حس خوبی در من ایجاد شد؛ معتقد هستم هر کسی که علاقه و توان مالی دارد می تواند در این عمل خدا پسندانه شرکت کند و باعث توسعه، پیشرفت و آبادانی یک منطقه شود.

دکتر بهروز صدقی، متولد تبریز، بزرگ شده تهران و ساکن مشهد مقدس است؛ وی به رشته ورزشی کوهنوردی علاقه دارد و جزو اولین ایرانیانی است که به ارتفاعات هیمالیا صعود کرده است.

شهرستان شبستر در غرب آذربایجان شرقی با وسعت ۲۷۵۰ کیلومتر مربع قرار گرفته است؛ جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۹۵ نفوس و مسکن بیش از ۱۳۵ هزار نفر نفر بوده و بندر شرفخانه، دریاچه ارومیه، و کوه‌های می‌شو داغ با آبشار سرکن دیزج، از مظاهر طبیعی این شهرستان هستند.