۲۲۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز تخریب شد
۲۲۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز تخریب شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار منطقه سه تبریز با اشاره به تخریب ساخت‌و سازهای غیرمجاز در این منطقه گفت: ۲۲۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز توسط ۲ منطقه شهرداری تبریز تخریب و از اراضی ملی و زراعی رفع تصرف شد.

اکبر پورخردمند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسب دستور اتخاذ شده از سوی مقام قضایی برای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی بیش از ۱۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، تفکیک، پی‌کنی در جاده زینجناب قدیم تخریب و آزادسازی شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه سه نیروهای امور اراضی استان و شهرستان تبریز و با تامین عوامل نیروی انتظامی تخریب و به حالت اول بازگشت.

شهردار منطقه هفت همچنین در ارتباط با تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز. در جنوب غرب تبریز گفت: طبق آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ۱۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز همچون ساخت الونک و ۳۸ مورد دیوار و فنس کشی در ۱۱ ماه گذشته با همکاری و نظارت عوامل نیروی انتظامی و عوامل شهرداری منطقه تخریب و به حالت اولیه باز گردانده شد.

محمد رشتبری خاطرنشان کرد: این املاک که تخلفاتی همچون تراکم اضافه، تجاوز به معابر شهری، تغییر کاربری دارند برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده و در این کمیسیون رای به تخریب داده بودند.