۲۰ میلیارد تومان برای حوزه زنان روستایی و صندوق‌های توسعه روستایی اختصاص یافت
۲۰ میلیارد تومان برای حوزه زنان روستایی و صندوق‌های توسعه روستایی اختصاص یافت

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای حوزه زنان روستایی و صندوق‌های توسعه روستایی، از تحقق این اعتبار از محل فروش اموال مازاد جهادکشاورزی در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: امیدواریم با موافقت مجلس شورای اسلامی بتوانیم ۴۰۰ میلیارد تومانی که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به وزارت جهادکشاورزی است را تامین کنیم.

اکبر فتحی در نشست بانوان کارآفرین و مدیران عامل صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری، گفت: ما در بخش کشاورزی مانند سایر بخش‌های کشور قائل به تفکیک جنسیتی نیستیم و در انتصابات نیز براساس قابلیت‌های فردی تصمیم گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین و بهترین زنبورداران، دامداران و برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با کشاورزی زنان هستند که برای تولید در این راه تلاش و کوشش می‌کنند.

فتحی اضافه کرد: زن عشایر و روستایی همیشه در کنار مرد عشایر و روستایی است و فعالیت‌های آن‌ها همواره خانوادگی است و در حال حاضر نیز همین رویه ادامه دارد، بنابراین ضروری است که نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم و روی توانایی‌های خود تمرکز کنیم و بر این اساس در بخش‌های مختلف ایفای نقش کنیم.

وی اساسنامه صندوق‌های بانوان را قابل تغییر دانست و افزود: محدود کردن فعالیت‌ها به اساسنامه صندوق‌ها امکان فعالیت در حوزه بازرگانی محصولات را غیرممکن می‌کند و من توصیه می‌کنم صندوق‌ها به طور جدی به این حوزه وارد شوند.

فتحی با تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه بازرگانی توسط این صندوق‌ها، گفت: صندوق‌های خرد که در روستاها تشکیل می‌شوند می‌توانند بعد محلی فعالیت بازرگانی و کار ارسال محصولات به بازار را برعهده بگیرند چرا که اگر بازاریابی محصولات به صورت یکجا صورت گیرد، امکان صادرات نیز محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: از مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های استان می‌خواهم محلی را به عنوان محل دائمی نمایشگاه برای محصولات صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر در نظر بگیرند تا این صندوق‌ها قادر باشند به صورت مستمر محصولات خود را عرضه کنند.

وی پیشنهاد داد جشنواره‌ای با عنوان محصولات زنان روستایی و عشایر برگزار شود تا زمینه معرفی محصولات به مردم و ورود این محصولات به بازارهای فروش مهیا شود.

فتحی در پایان سخنان خود عدم برندسازی را یکی از مشکلات اساسی صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر دانست که در دیگر حوزه های کشاورزی نیز وجود دارد و افزود: در حوزه برندسازی با مشکل جدی مواجه هستیم و باید با تمرکز بر این مساله، محصولاتی با کیفیت بالا و بسته بندی مناسب تولید کنیم تا زمینه ایجاد برندهای مورد استقبال مشتریان را فراهم کنیم.