امام جمعه تبریز: حوزه و دانشگاه ۲ بال تحقق بیانیه گام دوم هستند
امام جمعه تبریز: حوزه و دانشگاه ۲ بال تحقق بیانیه گام دوم هستند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز از حوزه و دانشگاه به عنوان ۲ بال مهم و اصلی تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در جمع نخگبان و فرهیختگان حوزوی آذربایجان شرقی، افزود: باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران با ۲ بال قدرتمند حوزه و دانشگاه می‌تواند زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی را فراهم کند و در این مسیر باید حوزویان و دانشگاهیان اهتمام کنند.

وی اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و عنایت خاص مقام معظم رهبری نسبت به مقوله تولید علم در عرصه‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی، شاهد رشد کمی رشته‌های علمی در حوزه‌های علمیه و تحول کیفی رشته‌های تخصصی در عرصه‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و علوم فنی در دانشگاه‌ها هستیم که نویدبخش آینده‌ای درخشان برای جامعه علمی ایران اسلامی است.

آل هاشم به انتشار مقالات دانشگاهیان و حوزویان در رشته‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: انتشار مقالات علمی در معتبرترین مجلات علمی دنیا از مسائلی است که عقل هر انسان منصفی را برای تقدیر و تعظیم ترغیب می‌کند و آنچه بیش از هر چیزی برای ما دلگرم کننده و امیدبخش است، توجه خاص به علوم میان‌رشته ای در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی است که قطعاً توجه به این علوم و دانش‌های ویژه باعث تقریب هرچه بیشتر و بهتر اصحاب فکر و اندیشه در حوزه و دانشگاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان به شهادت تاریخ، خاک پراستعدادی در تربیت طلایه‌داران اندیشه، اخلاق و هنر به پهنای تاریخ دیرینه خود دارد، ادامه داد: بدون تردید فضای منطقه برای حضور و ظهور علمی نخبگانی که زبان و نیاز نسل جدید جامعه را به خوبی درک می‌کنند و می‌فهمند، آماده و مساعد است.

آل هاشم گفت: بنده به عنوان خادم جامعه علمی و نخبگان با تمام ظرفیت و توانم در همراهی و همکاری از هیچ خدمت و تلاشی دریغ نمی‌کنم و در حدی که مقدور است در خصوص امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مشارکت سایر نهادهای علمی و فرهنگی استان از این فرصت خدمت و فعالیت در راستای تقویت بنیه جامعه نخبگانی در آذربایجان استفاده خواهم کرد.