۱۵ هزار میلیارد ریال برای قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه هزینه شد
۱۵ هزار میلیارد ریال برای قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه هزینه شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: تا کنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه هزینه شده و عملیات اجرای این قطعه به بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

«حیدر فتح‌زاده» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تلاش می شود اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه تامین شود، افزود: اتمام این قطعه نیازمند عزم مدیران استانی است و همه در این امر خیر مسوولیت اجتماعی دارند.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این قطعه علاوه بر کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای کنارگذر جنوبی تبریز (اتوبان شهید کسایی)، تردد بین غرب و شرق کشور تسریع می شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: طول این مسیر ۲۸ کیلومتر است که با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش خصوصی و ۴۰ درصدی بخش دولتی در دست اجرا است.

فتح زاده، ادامه داد: تملک اراضی مسیر و تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در تکمیل پروژه از چالش های اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

«جبارعلی ذاکری»، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید بر تشکیل کارگروهی جهت پیگیری و حل مشکلات مرتبط با موضوع قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه تاکید کرد.

«بابک محبوب علیلو»، دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز با بیان اینکه اتمام این پروژه در کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای نقش حیاتی دارد، همکاری دستگاه های اجرایی استان در رفع موانع پیش روی اتمام پروژه را ضروری دانست.

آزادراه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) و ارومیه (مرکز استان آذربایجان غربی) در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه چهار به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸کیلومتر در دست اجراست.

این آزادراه دارای ۶ خط به عرض ۳۲ متر است که تا کنون برای اجرای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه ۱۴ کیلومتر آزادسازی انجام شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.