کنسرت پاپ آذربایجانی روی صحنه می‌رود
کنسرت پاپ آذربایجانی روی صحنه می‌رود

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- خواننده پاپ آذربایجانی از اجرای صحنه ای موسیقی پاپ آذربایجانی در ۲۹ آذر در سالن پتروشیمی تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، صمد ایرانی اظهار کرد: نزدیک به سی سال است آواز ایرانی کار کرده‌ام و شاگرد آقای شفیعی از شاگردان استاد شجریان بودم اما سالهاست که در  عرصه موسیقی آذربایجانی فعالیت می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در کنسرت پیش رو، ۱۴ قطعه از تمام سلایق برای اجرا خواهیم داشت، افزود: در این کنسرت یک قطعه جدید برای تبریز، یک ماهنی آذربایجانی، به نام محبت داریم که جدید است و چندین قطعه دیگر و بازآفرینی قطعات قدیمی خواهیم داشت.

ایرانی عنوان کرد: این کنسرت کاملا به صورت آکوستیک اجرا خواهد شد و هیچگونه وسایل الکتریکی در اجراها نخواهیم داشت، حتی برای ریتم هم از وسایل الکتریکی استفاده نخواهیم کرد.

وی یادآوری کرد: در تبریز متاسفانه ما موسیقی پاپ آذربایجانی را خیلی تجربه نکرده‌ایم و این کنسرت تجربه خوبی خواهد بود.

ایرانی با اشاره به اینکه رغبت برای اجرای گروه‌های آذربایجانی در تبریز کم است، تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه‌ها کمرشکن است و اسپانسرها ترجیح می‌دهند روی خوانندگان تهرانی هزینه کنند که شناخته‌تر شده هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت موسیقایی، اهداف زیست محیطی هم داریم، خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکاسی حیات وحش نیز در حاشیه این کنسرت در سالن پتروشیمی برپا می شود.

ایرانی ادامه داد: ۳۰ قطعه عکس از حیات وحش آذربایجان شرقی که در طول سه سال عکاسی شده است، به نمایش گذاشته می شود.

سرپرست و تنظیم کننده گروه موسیقی پاپ آذربایجان صمد ایرانی اظهار کرد: قبلا در دهه ۸۰ کنسرت آکوستیک اجرا شده است اما سالهای اخیر دیگر کنسرت کاملا آکوستیک وجود نداشت. شش ماه برای این کنسرت زحمت کشیده شده است.

امیر شیخی با اشاره به اینکه اعضای گروه ۱۱ نفر هستیم، عنوان کرد: این کنسرت در قالب پاپ آذربایجانی خواهد بود، اما از تمام سلایق در آن استفاده شده که یا موسیقی نزدیک به پاپ یا نزدیک به راک است.

وی ادامه داد: بلیط فروشی این کنسرت از روز دوشنبه ساعت ۶ عصر از طریق سایت Ebilit.com خواهد بود و اجرای کنسرت روز ۲۹ آذر در دو سانس خواهد بود.

شیخی با اشاره به اینکه متاسفانه به موسیقی پاپ آذربایجانی در صداوسیمای تبریز اجازه پخش نمی‌دهند، افزود: کسانی هم که در این شبکه اجرا می‌کنند یا کارشان کنسرت نیست یا کار در حوزه جدید ندارند.

وی تاکید کرد: موسسات موسیقی می‌خواهند درآمدزایی داشته باشند و به همین دلیل حمایتشان را برای خواننده‌های تهرانی می‌گذارند، از مسئولان می‌خواهیم که حداقل در صداوسیما از خوانندگان فولکولور حمایت کنند.

شیخی یادآوری کرد: گرفتن مجوز کنسرت این روزها کار سختی نیست اما اینکه صداوسیما و رسانه‌های محلی ما از موسیقی آذربایجان حمایت نمی‌کنند باعث دلسردی می‌شود.