کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه عامه مردم هستند
کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه عامه مردم هستند

اسد بابایی در دیدار با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایران به دنبال تفسیر و تببین کارکردی جدیدی از مفهوم ارائه خدمات به اعضا و مراجعان و تقویت نقش اجتماعی کتابخانه‌ها در جامعه است، گفت: ما اعتقاد داریم کتابخانه‌ها سازمان‌هایی اجتماعی و بخشی از ساخت اجتماعی جامعه هستند […]

اسد بابایی در دیدار با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایران به دنبال تفسیر و تببین کارکردی جدیدی از مفهوم ارائه خدمات به اعضا و مراجعان و تقویت نقش اجتماعی کتابخانه‌ها در جامعه است، گفت: ما اعتقاد داریم کتابخانه‌ها سازمان‌هایی اجتماعی و بخشی از ساخت اجتماعی جامعه هستند که توان ارائه خدمات به همه اقشار جامعه را دارند.

وی یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با دارا بودن بیش از سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی و با هفت هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی و دارا بودن بیش از دو و نیم میلیون نفر عضو فعال، از نظر توسعه شبکه کتابخانه‌ای در منطقه رتبه اول را دارد.

وی افزود: در نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران اطمینان راسخ داریم که باید از ظرفیت‌های بین‌المللی، ارتباطات و تعاملات در سطح جهانی برای معرفی اقداماتی که در جمهوری اسلامی ایران به‌ خصوص در بخش فرهنگ و کتابخانه‌های عمومی استفاده کرده و از تجربیات کشورهای دیگر در این بخش بهره ببریم.

بابایی ادامه داد: در این راستا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از اعضای فعال فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) است. علاوه بر حضور جدی در ایفلا؛ تفاهم‌نامه همکاری با کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام نجف اشرف عراق و کتابخانه غازی خسروبیگ بوسنی و هرزگوین از جمله اقدامات اخیر برای گسترش تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده که این نهاد مصمم به گسترش آن است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، وی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه در حوزه منابع اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی به آن پایبند هستیم، اهتمام ویژه در نگهداری از کتاب‌ها و نسخه‌های خطی متعلق به فرهنگ‌ها، ادیان و زبان‌های دیگر است که نمونه بارز آن نسخه خطی انجیل رسولان است که در کتابخانه عمومی مرکزی تبریز مطابق با استانداردهای جهانی و مرمت دائمی نگهداری می‌شود.