پوستر تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان رونمایی شد
پوستر تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان رونمایی شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- پوستر و تیزر سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان امروز شنبه با حضور اعضای ستاد رونمایی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و مدیر این دوره از تور در آیینی که به همین مناسبت در محل اداره کل ورزش استان برگزار شد، اظهار کرد: تور دوچرخه سواری آذربایجان قدیمی‌ترین رویداد ورزشی بین‌المللی کشور است و حتی در زمان جنگ نیز وقفه‌ای در برگزاری آن ایجاد نشد.

حبیب ستوده نژاد با بیان اینکه نخستین دوره این مسابقات در سال ۱۳۶۳ و درگرماگرم جنگ تحمیلی آغاز و برگزار شد، گفت: این طور بین المللی ۳۶ ساله تنها در ۲ سال به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

وی در مورد دلیل تغییر تاریخ برگزاری این تور که همه ساله در مهرماه بود اضافه کرد: با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی چین در مهر ماه و تقارن این بازی‌ها با مسابقات و احتمال عدم حضور تیم‌های آسیایی در آن، تصمیم گرفته شد تا تاریخ برگزاری آن با موافقت فدراسیون جهانی در شهریور ماه باشد.

ستوده نژاد اضافه کرد: این دوره از تور، چهارم تا نهم شهریور ماه سال جاری و به میزبانی سه استان آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود و دوچرخه سواران مسیر ۸۹۰ کیلومتری را در ۶ مرحله رکاب خواهند زد.

مدیر تور سی و ششم با بیان اینکه ورود تیم ها سوم شهریور خواهد بود، گفت: تاکنون دو تیم داخلی و ۱۴ تیم خارجی و در مجموع ۱۶ تیم برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

ستوده نژاد اضافه کرد: تیم ملی زیر ۲۳ سال و مس سونگون به عنوان تیم‌های داخلی و تیم‌هایی از کشورهای مالزی، مغولستان، قزاقستان ۲ تیم، عراق، پرتغال، تایلند ۲ تیم، فیلیپین، ژاپن، اندونزی ۲ تیم و تیم های ملی ترکیه و عمان به عنوان تیم‌های خارجی برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان نیمه حرفه‌ای با درجه ۱- ۲ است لذا تیم‌هایی که در فدراسیون جهانی ثبت شده‌اند امکان حضور در این رقابت‌ها را دارند.

ستوده نژاد خاطرنشان کرد: سه تور دوچرخه سواری آذربایجان شرقی شامل تور مرند – ارس، کندوان و تور ایران – آذربایجان در اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ثبت شده‌اند و امسال برای شناساندن بهتر تور کندوان، دوچرخه سواران حاضر در تور آذربایجان در مرحله نخست در این مسیر رکاب می‌زنند.