تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، احمد حمزه زاده هدف اصلی و محوری این نمایشگاه ها را رفع چالش و مشکل بازاریابی در حوزه گردشگری داخلی و خارجی اعلام و اظهار کرد: تبلیغات و بازاریابی ۲ مشکل و چالش عمده در حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور و آذربایجان شرقی است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف و نیز حضور مدیران و فعالان صنعت گردشگری در نمایشگاه‌های خارج از کشور از جمله مهمترین عوامل در رفع این چالش ها است که برای بهره مندی کامل از چنین امکانی باید همه دستگاه های اجرایی و به خصوص رسانه های گروهی همراه و همکار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی یادآور شد: در نمایشگاه فوق علاوه بر آثار صنایع دستی و فعالیت های حوزه گردشگری، استان های مختلف کشور انواع غذاها، آداب و رسوم و همچنین بازی های بومی، محلی و محصولات عشایری را نیز به نمایش گذاشته اند.

حمزه زاده با تاکید بر نقش تاثیرگذار و مهم انجمن ها و کانون‌های صنعت گردشگری در توسعه این صنعت، افزود: آذربایجان شرقی با داشتن پنج کانون و انجمن آژانس داران، هتل داران، راهنمایان گردشگری، واحدهای پذیرایی و مراکز تفریحی و انجمن بوم گردی یکی از استان های پیشرو در حوزه فعالیت های بخش خصوصی در صنعت گردشگری کشور به شمار می رود که در جریان برگزاری نمایشگاه از توان و ظرفیت های این کانون ها باید نهایت بهره برداری را کرد.

گفتنی است، در دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز تعداد ۱۶۰ غرفه از تمام استان های کشور و ترکیه آخرین دستاوردها و نرم افزارها و سخت افزارهای خدمات مسافرتی و جهانگردی خود را در ۹ هزار مترمربع فضای سرپوشیده سالن شهریار و ۲ هزار مترمربع فضای باز به نمایش گذاشته اند.

همچنین در دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز تمام استان های کشور در قالب ۲۲۰ غرفه در سالن پروین اعتصامی شرکت کنندگان انواع محصولات و صنایع دستی و بومی مناطق مختلف را در معرض نمایش و خرید علاقمندان قرار داده اند.

نمایشگاه های یاد شده از عصر امروز تا ۲۹ مهر ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ آماده بازدید مردم و علاقمندان است.