پرداخت ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اسکو
پرداخت ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اسکو

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- فرماندار اسکو گفت: ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان واحدهای کسب و کار صنفی آسیب دیده از بیماری کرونا در سطح این شهرستان پرداخت شد.

بابک رضی منش، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این تسهیلات از سوی بانک های عامل به واجدان شرایط پرداخت شده است، افزود: در این راستا  برای متقاضیان این واحدها در سطح این شهرستان حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تشکیل پرونده شده که بقیه نیز در حال طی مراحل قانونی پرداخت تا روزهای آتی است.

وی با اشاره به روند کاهشی مقرر بگیران بیمه بیکاری در سال جاری با وجود شیوع کرونا و شرایط سخت اقتصادی به میزان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: میزان استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در سطح این شهرستان به ۵۰۷ نفر رسیده است.

فرماندار اسکو با بیان اینکه تعداد کل کارگاه های فعال این شهرستان یک هزار و ۶۱۶ فقره است، گفت: تعاد بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

رضی منش، ادامه داد: با وجود پاندومی کرونا حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد بیمه شدگان تامین‌ اجتماعی این شهرستان افزوده شده و تعداد کل بیمه شدگان به حدود ۲۴ هزار نفر رسیده است.

شهرستان اسکو با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.