ورودی وسایل نقلیه به آذربایجان شرقی چهار درصد افزایش یافت
ورودی وسایل نقلیه به آذربایجان شرقی چهار درصد افزایش یافت

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان حدود ۲۱ میلیون و ۲۰ هزار دستگاه بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود چهار درصد افزایش یافت.

«جواد عبدی» روز شنبه در گفت و گویی ادامه داد: در این بازه زمانی تعداد وسیله نقلیه خروجی از استان حدود ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو بود که افزایش حدود پنج درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان تردد خودرویی در جاده‌های استان نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود سه درصد افزایش یافت، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۸۵ میلیون و ۸۸۱ هزار تردد خودرو در جاده های استان ثبت شده است، در حالی که در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۵ میلیون و ۵۶۵ هزار تردد خودرویی در جاده های استان ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین تردد خودروها در جاده های مختلف استان را ثبت می کنند، اظهار کرد: از کل تردد ثبت شده، ۱۳ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد وسایل نقلیه سبک است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی پرترددترین جاده های استان در سال گذشته را به ترتیب مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(باسمنج- تبریز)، ایلخچی-تبریز، تبریز-صوفیان، آذرشهر-ایلخچی، ملکان-بناب و بناب -مراغه اعلام کرد.

عبدی، با بیان اینکه در سال گذشته سرعت متوسط خوردوها در جاده های استان ۸۵ کیلومتر در ساعت بود، افزود: ۱۰ درصد از ترددها با سرعت غیرمجاز و ۱۸درصد نیز با فاصله غیرمجاز خودروها ثبت شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.