افزایش آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۳۷۴ نفر
افزایش آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۳۷۴ نفر

تبریز- بامدادفردا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، نتیجه تست ۳۶ فرد مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد، اعلام کرد: به این ترتیب آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۳۷۴ نفر رسید.

محمدحسین صومی شنبه شب در گفت‌وگوی خبری گفت: تاکنون ۱۰۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های آذربایجان شرقی مرخص شده‌اند، ۲۴۱ نفر بستری هستند و ۴۵۰ نفر با احتمال کرونا بستری و در حال دریافت خدمات می‌باشند.

وی افزود: اخیراً در فضای مجازی مطالب زیادی درباره مفید بودن ویتامین «د» برای کرونا منتشر و به همین دلیل داروخانه ها شلوغ شده است، در حالی که این ویتامین اگر سرخود مصرف شود موجب رسوب و اشکالات در کبد می‌شود.

وی با بیان اینکه هر هفته تعداد نتایج مثبت کرونایی ها در استان ۵ برابر می‌شود، اظهار کرد: آمار امروز بر حسب تعداد مراجعان است به طوریکه نتیجه آزمایش کرونای  ۴۰ درصد مراجعان امروز مثبت اعلام شده است.

صومی با تاکید بر اینکه سیر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی صعودی است و از ابتدای اسفند با چرخه رو به رشد چند برابری روبرو هستیم، خطاب به مردم گفت: اگر واقعا کاری بیرون ندارید در خانه بمانید و کارمندان و کارگران نیز در صورت امکان در خانه بمانند.

رییس علوم پزشکی تبریز یادآوری کرد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس متمرکز و از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است و بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع در محیط بیرون و ماندن در خانه است.