هوشیار:تکمیل اتوبان ولایت و پل‌های شهید فهمیده در کاهش ترافیک موثر است
هوشیار:تکمیل اتوبان ولایت و پل‌های شهید فهمیده در کاهش ترافیک موثر است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های اتوبان ولایت و پل های شهید فهمیده این شهر گفت: تکمیل این پروژه ها در روانسازی و تسهیل تردد خودرویی و کاهش ترافیک شهری موثر است.

یعقوب هوشیار، در بازدید از پروژه اتوبان ولایت افزود: اتوبان ولایت از ابرپروژه‌های شهرداری تبریز است که علاوه بر تسهیل تردد شهروندان در شمال‌ شرق این شهر و کاهش ترافیک، می‌تواند به عنوان پدافند غیرعامل نیز عمل کند.

وی با تاکید بر اتمام این پروژه مطابق با زمانبندی موجود، اظهار داشت: خاکریزی دیوار حایل پل حضرت ولیعصر (عج) به طول ۳۰۰ متر انجام شده است و مانعی برای اجرای آن وجود ندارد.

شهردار تبریز گفت: قالب‌بندی و بتن‌ریزی دیوار حایل (۱۰۰ متر میانی) انجام شده و پی‌کنی و اجرای فونداسیون دیوار حایل ( ۱۰۰ متر انتهایی)  نیز در دست اقدام است.

هوشیار، ادامه داد: نیاز به برخی تملک ها نیز در این مسیر وجود دارد که تا هفته آینده برآورد هزینه و  نقشه‌های اجرایی سه کیلومتر اول نقشه اتوبان آماده می‌شود.

وی در بازدید از پل های میدان شهید فهمیده نیز با بیان اینکه آخرین مراحل ساخت عرشه پل‌های میدان شهید فهمیده و نصب آن در ماه‌های آتی انجام می شود، گفت: تا یک ماه آینده باید کار ساخت عرشه پل‌های میدان فهمیده به اتمام رسیده و آماده نصب باشد.

شهردار تبریز گفت: خاکبرداری و بتن‌ریزی در این پروژه باید مطابق برنامه زمانبندی موجود انجام شود و فضای  پیرامون کارگاه عمرانی و پیاده‌روهای موجود برای استفاده شهروندان باید آزادسازی و تنظیف شود.

هوشیار، با اشاره به اینکه پروژه مطابق برنامه زمانبندی و روزشمار نصب‌شده پیش‌ می‌رود، افزود: پل‌های میدان شهید فهمیده نقش مهمی در تسهیل تردد شهروندان در میدان فهمیده و هدایت خودروها به سمت اتوبان پاسداران خواهد داشت و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرداری تبریز برای اجرای پل های غیرهمسطح میدان شهید فهمیده و اتوبان ولایت این کلان شهر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند.