بهره مندی ۱۳۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی
بهره مندی ۱۳۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی و استقرار پست های این جمعیت در نقاط مختلف استان، تعداد ۱۳۹ هزار و ۱۸۴ نفر از مسافران نوروزی از خدمات جمعیت بهره مند شدند.

حمید منجم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در تعداد ۶۵ نقطه استان مستقر شده اند، خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را مهمترین رسالت و اصلی ترین ماموریت این پست ها اعلام کرد.

وی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین را زمان تعیین شده برای اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر اعلام و اظهار کرد: در این طرح تعداد ۸۶۵ نفر از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان شرقی در پست‌های ثابت و سیار به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌ کنند.

منجم برپایی خیمه‌های نماز را از جمله اقدامات مهم جمعیت هلال‌ احمر برای اقامه نماز مسافران همزمان با ماه مبارک رمضان و نوروزی بیان و اضافه کرد: تاکنون حدود سه هزار نفر از مسافران از این امکان استفاده کرده‌اند و حدود یازده هزار و ۳۰۸ نفر از گروه سنی کودک و نوجوان نیز در فضای دوستدار کودک لحظات شادی را تجربه کرده‌اند.

وی جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین در این مدت، بیش از ۱۳هزار و ۳۰۶ نفر به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته‌اند و بیش از ۱۷ هزار نفر از مسافران از نقاط حادثه‌خیز برای کاهش خطرات احتمالی توسط جوانان هلال‌احمر آگاه شده‌اند.

منجم افزود: طی اجرای طرح نوروزی حدود ۹ هزار نفر از مسافران از خدمات کنترل فشار خون جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شده‌ و تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر خدمات امداد و کمک‌های اولیه دریافت کرده‌اند.

وی حوزه معاونت امداد و نجات را یکی از معاونت های پرکار در اجرای طرح نوروزی امسال توصیف کرد و ادامه داد: این معاونت با استقرار ۳۳ پایگاه و ۱۳ پست در مناطق مختلف آذربایجان شرقی تاکنون در تعداد ۶۵ حادثه حضور یافته و برای ۲۹۰ نفر از مسافران نوروزی خدمات رسانی کرده است.

منجم مجموع حادثه دیدگان حوادث نوروزی امسال تاکنون را ۲۹۰ نفر اعلام کرد که تعداد مصدومان این حوادث ۱۲۰ نفر بود که از این تعداد ۱۴ نفر در محل های حادثه رهاسازی شده و تعداد ۲۱ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی ارایه ۲۲۵ مشاوره پزشکی، سه هزار و ۵۰۰ بسته افطاری، ارایه آموزش های مهارت های امدادی برای تعداد چهار هزار و ۶۰۰ نفر و ارایه آموزش های چهره به چهره برای سه هزار نفر از دگیر خدمات طرج نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بیان کرد.

منجم افزود: کمک های نقدی و غیرنقدی که توزیع شده است ۱۴ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال بوده است.