نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی را از خانه‌های مردم آغاز می‌کنیم
نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی را از خانه‌های مردم آغاز می‌کنیم

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اتوبوس «خانه‌داران کتاب‌خوان» را سفیر کتاب‌خوانی در خدمت شهروندان و اقدامی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه معرفی کرد.

رسول جوانعلی آذر در آیین افتتاح اتوبوس کتاب که در محل فرهنگسرای الغدیر برگزار شد گفت: دغدغه فرهنگی در قالب رشد سرانه مطالعه، جزو اولویت‌های اصلی سازمان بوده و در این راستا از هر ایده جدید و خلاقانه‌ای استقبال می‌کنیم.

وی با طرح این موضوع که در طراحی‌های فرهنگی به دنبال گسترش فرهنگ مطالعه در میان همه اقشار و صنوف هستیم، افزود: اتوبوس «خانه‌داران کتاب‌خوان» با هدف پوشش بانوان خانه‌دار، شهروندان دارای محدودیت خروج از منزل و آینده‌سازان جامعه، طراحی و تجهیز شده و گروه هدف این کتابخانه سیار، بر شهروندان متمرکز شده است.

جوانعلی آذر با قدردانی از دست‌اندرکاران این اتوبوس اظهار کرد: برنامه‌های متنوع کتاب‌خوانی در راستای افق بلندمدت شورای اسلامی و شهرداری در حال طراحی است که در آینده نزدیک از این برنامه‌ها رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اتوبوس «خانه‌داران کتاب‌خوان» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری تبریز راه‌اندازی و در مراسمی با حضور شهردار تبریز، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز، اساتید و اهالی فرهنگ شهر تبریز در محل فرهنگسرای الغدیر رونمایی شد.