نمایشگاه کتاب یکی از بهترین خاطرات فرهنگی مردم تبریز است
نمایشگاه کتاب یکی از بهترین خاطرات فرهنگی مردم تبریز است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: نمایشگاه کتاب فراگیرترین و پرمخاطب ترین رویداد فرهنگی است و تلاش و هدف ما از برگزاری نمایشگاه کتاب توسعه و نشر فرهنگ کتاب است.

“سیدمحمدحسین بلاغی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: مردم آذربایجان‌ در سال‌های گذشته خاطرات خوبی از نمایشگاه کتاب تبریز داشته‌اند و به عبارتی نمایشگاه کتاب یکی از بهترین خاطرات فرهنگی مردم تبریز است و این  به خاطر فضای فرهنگی مطلوب و کنش های خوب فرهنگی است که نمایشگاه کتاب را در رده خاطرات خوب ما قرار داده و  امیدواریم هجدهمین نمایشگاه کتاب نیز در یاد نوجوانان و کودکان دهه هشتادی و نودی به زیبایی نقش ببندد.

وی با اشاره به اینکه تمامی کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه، به روز و غیرتکراری هستند، افزود: برای نخستین بار در کشور، فروش در این نمایشگاه به صورت یکپارچه خواهد بود که با این کار، مشکل کیفیت و تعدد کتاب ها که در نمایشگاه های قبلی بود، رفع می شود و فروش به صورت کتاب محور خواهد بود.

بلاغی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را از محل فروش این محصول به جشنواره فرهنگی کتاب در شمال غرب تبدیل کنیم، اضافه کرد: این نمایشگاه به دلیل کرونا در سه سال گذشته برگزار نشد و امسال با تمام تلاش سعی خواهیم کرد تا نمایشگاهی متفاوت با دوره های قبل برگزار و مهمترین رویداد فرهنگی سال ۱۴۰۲ استان را به نحو شایسته میزبانی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تنوع و تعدد برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری همزمان با این نمایشگاه گفت:   دهها برنامه فرهنگی و هنری در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود که  روایت آذربایجان و پیشرفت، پاویون غزه و فلسطین، پاویون کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان و شهر کتاب و کودک از جمله این برنامه ها محسوب می شود.

بلاغی نماییشگاه کتاب را از پرمخاطب ترین و فراگیرترین نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی برشمرد و گفت: : تلاش و هدف ما از برگزاری نمایشگاه کتاب توسعه و نشر فرهنگ کتاب است .

وی افزود: با وجود فضای مجازی که ما را به فضای خود دانایی بُرده است، باز هم هیچ چیز جای کتاب را پر نمی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان با اعلام اینکه بخش بین الملل این نمایشگاه نیز دایر خواهد بود، گفت: سالن ویژه ای نیز برای ناشران تبریز در نظر گرفته شده و  علاوه بر اینکه در سامانه فروش یکپارچه حاضر هستند به صورت انتشارات محور نیز حضور خواهند داشت و میزان عرضه کتاب در این نمایشگاه با خود ناشران خواهد بود و بر اساس میزان فروش تعیین می شود.

مدیرکل ارشاد ادامه داد: همزمان بر این نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز برگزار خواهد شد که استقبال خوبی از این نمایشگاه انجام شده و ثبت‌نام زیادی از سوی مطبوعات صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین در کنار این دو، بزرگ‌ترین نمایشگاه حجاب کشور برگزار خواهد شد و تولیدکنندگان در حوزه حجاب در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

این نمایشگاه‌ها از روز چهارشنبه ۱۷ الی یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ شب دایر خواهد بود.