نشست کمیسیون هنر کنگره بین‌المللی علوم اسلامی در تبریز برگزار می‌شود
نشست کمیسیون هنر کنگره بین‌المللی علوم اسلامی در تبریز برگزار می‌شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس کمیسیون هنر اسلامی ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی از برگزاری نشست تخصصی این کمیسیون به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

مهدی محمدزاده افزود: نشست‌های تخصصی چهارگانه کمیسیون هنر اسلامی با حضور متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه با ارائه شفاهی ۲۰ مقاله از چهارم تا هفتم دی ماه سال جاری درددانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: روز اول برنامه به صورت مراسم افتتاحیه و نشست اول، به صورت حضوری از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی برگزار و نشست‌های سه گانه بعدی به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

محمدزاده گفت: مقالات منتخب از میان ۵۰ مقاله دریافتی دبیرخانه از محققین و متخصصین پنج دانشگاه خارجی و ۱۲ دانشگاه و مرکز تحقیقات داخلی داوری و انتخاب شده‌اند.

وی افزود: کنگره بین المللی علوم انسانی که توسط مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، طراحی و اجرا می‌شود، امسال در ششمین دوره خود، برای اولین بار کمیسیون هنر اسلامی را نیز به صورت مستقل دایر کرده و میزبانی آن را به دانشگاه هنر اسلامی تبریز، به‌ عنوان مرکز دانشگاهی متخصص در این حوزه، واگذار کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که طرح مباحث بنیادی و نظری در حوزه هنر اسلامی در این نوع برنامه‌ها، به‌ ویژه در شرایط خاص امروز، نسبت به تکمیل و تبیین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی دانشگاه در حوزه هنر اسلامی مثمر ثمر باشد.

محمد زاده بیان کرد: ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود و پس از انجام افتتاحیه رسمی در تهران، تا ۱۲ روز، هر روز یک یا ۲ کمیسیون در مقاطع مختلف و در مراکز مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور نظیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران، حوزه علمیه جامعه المصطفی(ص)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شاهد، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، آموزشگاه عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.