قاچاقچی لوازم یدکی در مرند ۲.۸ میلیارد ریال جریمه شد
قاچاقچی لوازم یدکی در مرند ۲.۸ میلیارد ریال جریمه شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: قاچاقچی لوازم یدکی در شهرستان مرند به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

«صمد حضرتی»، روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: پرونده قاچاق این لوازم از سوی عوامل نیروی انتظامی مرند به شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده بود و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: فرد متهم در این پرونده، اقدام به قاچاق یک هزار و ۳۶۵ قطعه لوازم یدکی خودرو به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال کرده بود و شعبه تعزیرات حکومتی به علت عدم ارایه مدارک قانونی از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز دانسته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: شعبه علاوه بر صدور حکم ضبط این لوازم، متهم را به پرداخت ۲ برابر ارزش کالا به میزان پنج میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال محکوم کرد بود.

حضرتی، ادامه داد: با اعتراض متهم، شعبه تجدیدنظر ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز استان پرونده را بررسی و محکومیت وی را با کسر یک برابر ارزش کالا که بابت حمل بود، به ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال کاهش داد.

در ۹ ماه سال جاری، قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان شرقی به دنبال رسیدگی و مختومه شدن ۲ هزار و ۸۲۱ پرونده تخلف به پرداخت چهار هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.