میزبانی تبریز از ۱۲ کشور خارجی در مسابقات جهانی کشتی پهلوانی
میزبانی تبریز از ۱۲ کشور خارجی در مسابقات جهانی کشتی پهلوانی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی با حضور ۱۲ تیم خارجی به میزبانی تبریز خبرداد.

از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، حبیب ستوده نژاد روز دوشنبه با تشریح روند برگزاری این رویداد جهانی در تبریز افزود: این مسابقات روزهای های نوزدهم و بیستم بهمن ماه سال جاری و به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر با حضور ۱۴ تیم داخلی و خارجی برگزار می شود.
وی اعلام کرد: ۹۵ ورزشکار و کادر فنی از کشورهای گرجستان، ازبکستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، جمهوری خود مختار آکجارا گرجستان، مولداوی، هندوستان، رومانی، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و تیم های ملی ایران الف و ب در این مسابقات حضور خواهند یافت و با هم به رقابت خواهند پرداخت.
ستوده نژاد خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، سردار باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای و از خارج کشور هم افرادی همچون ابراهیم اوستک رئیس شاخه کشتی سنتی اتحادیه جهانی کشتی و رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی ترکیه و جمعی از مسئولین استانی و کشوری مهمان ویژه این مسابقات خواهند بود.

وی اضافه کرد: این رقابت ها در ۶ وزن برگزار می شود و در پایان مسابقات بازوبند پهلوانی توسط وزیر ورزش و جوانان به بازوی قهرمان این مسابقات بسته خواهد شد.

این رقابت ها به صورت زنده از شبکه سه و شبکه ورزش به صورت زنده پخش خواهد شد.