مهلت ثبت نام برای شوراهای روستایی یک هفته بوده و ۲۲ فروردین پایان می‌یابد
مهلت ثبت نام برای شوراهای روستایی یک هفته بوده و ۲۲ فروردین پایان می‌یابد

تبریز- پایگااه خبری بامدادفردا-دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری گفت: مهلت تعیین‌شده برای این منظور یک هفته بوده و ۲۲ فروردین پایان می‌یابد.

مرتضی محمدزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشورف نام نویسی از داوطلبان به چهار روش انجام می شود که سه روش آن غیرحضوری و یک روش به صورت حضوری است.

وی اظهار کرد: روش های غیرحضوری نام نویسی شامل نام نویسی از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت­ نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)،  نام نویسی از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)، و نام نویسی از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: در روش حضوری نیز داوطلبان می توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر به بخشداری ها مراجعه کرده و پس از نام نویسی رسید ثبت­ نام دریافت کنند.

محمدزاده ادامه داد: داوطلبان برای نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر باید با شماره تلفن همراه خود که داوطلب، مالک آن باشد، نام نویسی کنند.

وی یادآوری کرد: مدارک مورد نیاز برای نام نویسی داوطلبان شامل ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد،  اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن،  اصل کارت ملی و تصویر آن،  اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان،  یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید،  داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار است.

محمدزاده گفت: ارایه اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای نام نویسی در این انتخابات ضروری است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و هشتم خردادماه جاری برگزار می شود.