مسابقات والیبال بانوان تبریز با هدف استعدادیابی در حال برگزاری است
مسابقات والیبال بانوان تبریز با هدف استعدادیابی در حال برگزاری است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-سرمربی تیم والیبال بانوان « منافی تبریز» هدف از برگزاری مسابقات والیبال جام دوستی را شناسایی استعدادها و ایجاد فضای رقابتی در بین بانوان اعلام کرد.

فهیمه منافی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آشنا کردن والیبالیست های جوان و نوجوان با حال و هوای مسابقات و ایجاد اتحاد و همبستگی بین بانوان والیبالیست از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی اضافه کرد: متاسفانه مسابقه یا مسابقاتی در استان وجود ندارد که بانوان والیبالیست استعدادهای خود را نشان دهند و فعالیت آنها بیشتر در باشگاه ها محدود می شود که امیدوارم با تداوم این مسابقات و همکاری هیات، شاهد ظهور مجدد استعدادهایی همچون آیتک سلامت و هانیه محتشمی پور باشیم.
منافی ادامه داد: باشگاه ها و آکادمی های والیبال بانوان به خاطر برخی مسایل اجاره نمی دهند بازیکنانشان در جای دیگر بازی کنند اما این مسابقات که زیر نظر حراست اداره کل ورزش استان برگزار می شود محل خوبی برای خودنمایی بازیکنان و باشگاه ها است.
وی افزود: مجوز برگزاری این مسابقات را از عالی ترین مقام ورزش استان کسب کرده ایم و هزینه برگزاری آن از سوی یکی از خیران و باشگاه منافی تامین شده است.
منافی گفت: هزینه برگزاری این مسابقات از اجاره سالن گرفته تا تهیه لباس برای تیم ها، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و تنها برای خرید ۲۲۰ دست لباس ورزشی ویژه بانوان ۸۰۰ میلیون ریال هزینه کرده ایم.
وی ادامه داد: مسابقات به صورت گروهی برگزار خواهد شد و استفاده از ۲ بازیکن جوان و ۲ بازیکن نوجوان در تیم ها به منظور ایجاد انگیزه در این قشر از بازیکنان الزامی است و حضور بانوان برای تماشای مسابقات منعی ندارد.
منافی گفت: مسابقات مرحله گروهی در سالن ورزشی وادی رحمت و مسابقات نیمه نهایی و نهایی در سالن شهر برگزار می شود.

این مسابقات در چهار گروه و در رده سنی آزاد در حال برگزاری است و باشگاه ها و آکادمی های فعال در عرصه والیبال تبریز و شهرهای اطراف با هم رقابت خواهند کرد.
باشگاه منافی با سه تیم، ماهان، ارجمند و نیکان با ۲ تیم، اورهان، سامان، نوین گوگان، فهیمی، اولدوز اسکو و نیرومند ایلخچی هر کدام با یک تیم در این مسابقات حضور دارند.
فینال این مسابقات دهم اسفند در سالن شهر برگزار می شود و به تیم اول تا سوم جوایزی از سوی باشگاه منافی که برگزار کننده این مسابقات است اهدا خواهد شد.

باشگاه منافی تبریز در لیگ دسته یک و ۲ قهرمانی باشگاه های کشور نماینده دارد.