۲۱ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در ممقان آذرشهر کشف و ضبط شد
۲۱ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در ممقان آذرشهر کشف و ضبط شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: ۲۱ دستگاه استخراج رمز ارز در ممقان آذرشهر که به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار گرفته بود، کشف و ضبط شد.

«عباس حسامی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال دریافت گزارش هایی مبنی بر فعالیت مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در بخش ممقان با مکاتبات و کسب دستورات، اقدامات لازم برای جمع آوری این مرکز انجام شد.

وی با بیان اینکه این اقدام با تلاش همکاران این شرکت در اداره برق ممقان و با همراهی کلانتری این بخش انجام شد، اظهار کرد: فعالیت این مزارع موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق و آسیب به وسایل برقی شهروندان می شود.

حسامی، ادامه داد: به منظور مقابله با این موضوع، شرکت توزیع نیروی برق اقدامات قابل توجهی را انجام می دهد اما مشارکت مردم در این زمینه از راهکارهای اساسی پیشگیری از فعالیت این مراکز است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت چنین مراکزی، این موارد را به مرکز فوریت های این شرکت اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای جمع آوری آن ها به عمل آید.

شرکت توزیع برق تبریز علاوه بر این شهرستان به مشترکان شهرهای اسکو، آذرشهر و ۱۰ شهر و ۱۴۵ روستای تابعه خدمات ارایه می کند، ۳۵ درصد از برق تولیدی در بخش خانگی و بیش از ۷۰۰ هزار مشترک این شرکت، ۳۵ درصد در بخش صنعت و بقیه نیز در سایر بخش های کشاورزی و خدمات مصرف می شود.

آذربایجان شرقی جزء استان های پرمصرف کشور نیست اما ۱۰ تا ۱۵ درصد مشترکان آذربایجان شرقی و تبریز پرمصرف هستند و ۴۰ درصد افزایش مصرف در تابستان به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی است.

آذرشهر در ۵۴ کیلومتری غرب تبریز واقع شده که دارای سه بخش مرکزی ، گوگان و ممقان است.