مربیان بزرگ هم اشتباه می‌کنند
مربیان بزرگ هم اشتباه می‌کنند

تبریز- بامدادفردا- دیدار ۲ تیم تراکتور و استقلال از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر درحالی با نتیجه دور از انتظار ۴ بر ۲ به سود استقلال خاتمه یافت که همه چیز برای برتری تراکتور و صدرنشینی این تیم مهیا بود اما اشتباهات فردی بازیکنان و در کنار آن اشتباهات سرمربی در چینش تیم، این فرصت را از تراکتوری‌ها و هواداران پرشور این تیم گرفت.

مصطفی دنیزلی در بازی دیروز جمعه که در میان حضور پرشمار هواداران تراکتور برگزار شد ترکیب برنده تیم در هفته های گذشته را به کلی تغییر داد و به تبعیت از فوتبال روز دنیا، دفاع ۳ نفره را  مقابل استقلالی که بهترین خط حمله لیگ را دارد ترجیح داد ضمن اینکه به جز ایمان سلیمی، ۲ بازیکن دیگر بکار گرفته شده در خط دفاعی یعنی اسدی و موسوی در پست های غیرتخصصی خود بازی کردند و همین امر موجب ضربه خوردن تراکتور از قلب خط دفاعی شد و گل اول استقلال نیز با استفاده از این نقطه ضعف به ثمر رسید.

در صورتیکه دنیزلی می توانست با قراردادن خانزاده در ترکیب اصلی تیم و خط دفاعی، تا حدودی از دفاع تیمش مطمئن باشد و به راحتی تاکتیک هایش را مقابل استقلال اجرا کند و نتیجه بگیرد.

هرچند در این بازی شانس هم با بازیکنان تراکتور یار نبود اما اشتباهات فردی و دادن ضربات ایستگاهی به حریف نیز مزید بر علت شدند و استقلال در تمامی ضد حملات برای تراکتور خطرناک ظاهر شد و چهار بار موفق به گشودن دروازه این تیم در این دیدار شد.

ارتباط ضعیف خط هافبک با خط دفاعی، عدم بهره گیری از بازیکنان با تجربه همچون مسعود شجاعی از ابتدای این بازی حساس و همچنین بکارگیری بازیکنان در پست های غیرتخصصی از دیگر دلایل به موفقیت نرسیدن برنامه های دنیزلی در این بازی بود.

تراکتور برای صدرنشینی و قهرمانی در این فصل از رقابت ها، فرصت های زیادی دارد اما نباید این فرصت ها و امتیازات بازی های خانگی را به راحتی از دست بدهد چراکه همین امتیازاتی که به راحتی از دست می روند در پایان فصل،  قهرمان را تعیین خواهد کرد.

نکته ای که در بازی دیروز نباید فراموش شود اینکه تراکتور علاوه بر بازیکنان سرشناسی که در اختیار دارد هواداران پرشور بیشماری نیز دارد که به رغم شکست ۴ بر ۲ در بازی دیروز، با سر دادن شعار «عیبی یوخ» و تشویق تیمشان، بار دیگر نشان دادند که کنار تیمشان هستند و این عشق و علاقه با چند باخت و نتیجه نگرفتن، گسسته نمی شود و همچنان ادامه دارد.

شاگردان دنیزلی هنوز این فرصت را دارند تا با برتری در بازی های حساس هفته های دهم و یازدهم مقابل سپاهان و شهرخودرو به قهرمانی در نیم فصل دست یابند و این هدف مهم با کاستن از اشتباهات تیمی و فردی و استفاده بهتر از موقعیت ها رقم می خورد.

تراکتور در هفته دهم رقابت های لیگ برتر سه شنبه ۱۴ آبان در اصفهان به مصاف سپاهان صدرنشین می رود و اول آذر در تبریز میزبان شهرخودرو خواهد بود.

این تیم با ۱۷ امتیاز از ۹ بازی در رده دوم جدول رده بندی جای دارد.

  • منبع خبر : ایرنا