۴۰ امامزاده آذربایجان شرقی مجری طرح آرامش بهاری هستند
۴۰ امامزاده آذربایجان شرقی مجری طرح آرامش بهاری هستند

تبریز - پایگاه خبری بامداد فردا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بیش از ۴۰ بقعه و ۱۰۰ مسجد شاخص استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، «سیدشهاب الدین حسینی» عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفند امسال آغاز شده و تا ۲۲ فروردین سال آینده همزمان با عید سعید فطر در مساجد و بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

وی افزود: در قالب طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی، برنامه های متنوع فرهنگی و جزخوانی قرآن برای روزه داران تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: در این طرح ۱۵ مبلغ دینی برای اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد و امامزاده‌های این استان از قم اعزام شده اند و در طول این ماه به شبهات دینی و پرسش های روزه داران پاسخ می دهند و دوره های مختلفی مانند مشاور خانواده، کرسی های تفسیر قرآن برگزار می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح افطاری ساده در ۲ سال اخیر در جوار بقاع متبرکه و مساجد استان، گفت: این طرح هر روز در ۱۰ بقعه و ۴۰ مسجد سطح استان در قالب توزیع نذورات و موقوفات ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز در طول ۱۰ سال اخیر در امامزاده های استان اجرا می شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح ۴۰ امامزاده و بقعه در سطح استان آماده شده است و مراسم تحویل سال به صورت پخش زنده در امامزاده سید حمزه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در این طرح، ویژه برنامه های نوروزی مانند ایستگاه های نقاشی و مسابقات تفریحی مختلف با اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان، با رعایت آداب ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به عضویت اوقاف و امور خیریه در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان، گفت: امکان اسکان روزانه یک هزار نفر در جوار امام زاده ها و ۴۰ مسجد برای اسکان اضطراری آماده شده است.

وی از برگزاری ویژه برنامه شب شهادت حضرت علی(ع) خبر داد و بیان کرد: به دلیل تقارن ۲۱ رمضان با ۱۳ فروردین(روز طبیعت)،برنامه های فرهنگی متنوع در شأن ساحت حضرت علی (ع) برگزار خواهد شد.