لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری به آذربایجان‌ شرقی
لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری به آذربایجان‌ شرقی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی بر لزوم خودداری رانندگان از تردد غیرضروری در جاده‌های استان تاکید کرد و گفت: در صورت لزوم تردد در محورها، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

اورجعلی علیزاده یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در همه‌ی محورهای مواصلاتی استان از جمله مرند، جلفا، هوراند، آبش احمد، خداآفرین، کلیبر، هشترود، چاراویماق ، اهر، آزادراه زنجان_تبریز، مراغه و بستان آباد شاهد بارش برف بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین میزان برف روبی در راه ارتباطی آزادراه زنجان_تبریز انجام گرفته است، خوشبختانه به کمک همکاران راهداری، پلیس‌ راه، اورژانس و هلال احمر استان، کلیه‌ی راه‌های اصلی، فرعی و آزادراه‌های استان باز هستند و مشکلی در تردد وجود ندارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: عملیات بازگشایی راه‌های روستایی استان از بعدازظهر یکشنبه (۲۴ دی ماه) شروع شده و این عملیات امروز نیز ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به بارش برف و کولاک، اکثر گردنه‌های استان لغزنده و خطرناک است از هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم اگر سفر آن‌ها ضروری نباشد به زمان دیگری موکول کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان ضمن رعایت فاصله‌ی اصولی و ایمن با سایر وسائط نقلیه هنگام رانندگی، حتماً وسیله‌ی نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ و سایر وسایل گرمایشی مجهز کنند.