قاچاقچیان پوشاک در تبریز و مرند بیش از ۱۵ میلیارد ریال جریمه شدند
قاچاقچیان پوشاک در تبریز و مرند بیش از ۱۵ میلیارد ریال جریمه شدند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: قاچاقچیان پوشاک در تبریز و مرند به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال جریمه شدند.

«صمد حضرتی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عوامل نیروی انتظامی تبریز از یک انبار تخلیه بار در این شهرستان هفت گونی پوشاک قاچاق را کشف کرده و پرونده آن را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی با بیان اینکه ارزش این پوشاک های قاچاق ۶ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال بود، اظهار کرد: شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز به این پرونده رسیدگی کرد و به علت ارایه نکردن مدارک قانونی از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالای قاچاق وی را به پرداخت ۶ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال معادل یک برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: عوامل نیروی انتظامی در هنگام گشت زنی در مرند از ۲ نفر قاچاقچی پوشاک قاچاق خارجی کشف کرده و پرونده آن را به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند.

حضرتی، ارزش این کالاهای خارجی را ۲ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: شعبه تعزیرات حکومتی مرند، به علت ارایه نکردن مدارک قانونی از سوی متهمان، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا آنان به دلیل مباشرت در تخلف به میزان ۲ برابر ارزش پوشاک های قاچاق معادل هشت میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

جریمه پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریالی نگهداری موتورسیکلت قاچاق در مراغه

وی با اشاره به پرونده نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در مراغه، یادآور شد: این موتورسیکلت در هنگام گشت زنی عوامل نیروی انتظامی این شهرستان کشف و پرونده آن به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده بود.

حضرتی، افزود: شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان به علت ارایه نکردن مدارک قانونی از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط موتورسیکلت، وی را به پرداخت پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال معادل یک برابر ارزش کالا محکوم کرد.

در ۹ ماه سال جاری، قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان شرقی به دنبال رسیدگی و مختومه شدن ۲ هزار و ۸۲۱ پرونده تخلف به پرداخت چهار هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.