رییس شورای اسلامی تبریز: خانه موزه استاد شهریار وضعیت اسفناکی دارد
رییس شورای اسلامی تبریز: خانه موزه استاد شهریار وضعیت اسفناکی دارد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس شورای اسلامی تبریز گفت: خانه موزه تاریخی استاد شهریار وضعیت فاجعه‌بار و اسفناکی دارد.

حجت الاسلام رسول برگی، روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: اموال استاد شهریار در حال از بین رفتن است و وضعیت عمرانی خانه نیز چندان مناسب نیست و باید فکری جدی به حال آن کرد.

وی خواستار رسیدگی به این مجموعه‌ تاریخی شد و اظهار داشت: پیشنهاد می شود خانه مجاور این مجوعه تاریخی تملک شود تا بستر توسعه‌ خانه موزه استاد شهریار فراهم شود.

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: از ظرفیت خیرین فرهنگی نیز در این موضوع می توان به‌ صورت جدی استفاده و این خانه ارزشمند را به پاتوق فرهنگی شعرا تبدیل کرد.

حجت الاسلام برگی، ادامه داد: برخی از خانه‌های تاریخی تبریز در اختیار ادارات هستند که باید آزادسازی شوند و از ظرفیت‌های آنها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

خانه استاد محمدحسین بهجت‌ تبریزی، متخلص به شهریار، شاعر معاصر ایرانی به موزه و یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

این خانه موزه مربوط به دوره پهلوی دوم بوده و در محله مقصودیه تبریز قرار دارد و در ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۲۷۲۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

منزل استاد شهریار با زیربنایی بیش از ۲۵۰ متر و حدود ۲۴۱ متر مربع مساحت در ۲ طبقه ساخته شده‌ است.

مدفن استاد در مقبرة‌الشعرای تبریز قرار دارد و پیکر بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب ایرانی در این بنای زیبا به خاک سپرده شده است.

۲۷ شهریور روز درگذشت این شاعر شهیر آذربایجانی با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی برگزیده شد.