فرمانده ارتش: روز قدس فلسطین را جهانی کرده است
فرمانده ارتش: روز قدس فلسطین را جهانی کرده است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس نمادی از درگیری جبهه کفر با اسلام است، گفت: روز قدس فلسطین را جهانی کرده و مانع فراموشی آن شده است.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی روز جمعه در سخنرانی پایانی روز قدس در تبریز با درود به مردم آذربایجان، گفت: راهپیمایی باشکوه، عظیم و کم نظیر امروز یکبار دیگر بصیرت، غیرت و عزت و ولایتمداری تبریزی ها را پیش مردم جهان به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه مردم تبریز در طول تاریخ طلایه دار مبارزه با استبداد و ستم و ظلم بوده اند، اظهار کرد: آذربایجان یکی از مهم ترین پایگاه های انقلاب بوده و هست.

فرمانده ارتش خاطرنشان کرد: مردم این خطه در حراست از انقلاب، در دفاع مقدس و دفاع از حرم نقش مهمی داشته اند و تقدیم ۱۰ هزار شهید گواه این ادعاست.

وی ادامه داد: جوانان غیور این خطه در لباس نظامی در نقاط مختلف کشور مشغول حراست از کشور هستند و هزاران کیلومتر در آن سو، در عرشه ناوها برای تداوم افراشته ماندن پرچم کشور مشغول خدمتند.

امیر موسوی با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که امروز توفیق یافتم تا ذره ای از عظمت مردم تبریز باشم، گفت: روز قدس یادگار امام راحل است و هرچه زمان می گذرد ژرفای اندیشه و راهبردی این نام گذاری بیشتر نمایان می شود.

وی با بیان اینکه روز قدس نمایانگر اهمیت مساله فلسطین در جهان است و منحصر به اشغال یک سرزمین نیست، گفت: دشمنان با تبلیغات گسترده سعی دارند موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند و رژیم غاصب را در حاشیه امن قرار دهند و جنایت کنند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بر این اساس هر سال روز قدس باید باشکوه تر برگزار شود تا رژیم اشغالگر قدس نابود شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت دهه از توطئه استعمار در منطقه می گذرد، افزود: در این مدت کشورهای مدعی حقوق بشر از رژِیم صهیونیستی حمایت کرده اند و فلسطین تنها سرزمینی است که در آن مکرر حقوق بشر نقض می شود.

سرلشکر موسوی گفت: فریاد خشم و مرگ بر اسراییل وظیفه همه مسلمانان و آزادی خواهان و انسان دوستان است.

وی با بیان اینکه تا کنون چند میلیون انسان از زن و مرد و پیر و کودک فلسطینی شهید و مجروح و زندانی شده اند، گفت: کدام انسان آزاده ای است که این همه ظلم و ستم را ببیند و بشنود و فریاد بر نیاورد.

وی با بیان اینکه به حکمت انسانیت اعلام انزجاز از این رژیم نامشروع برای هر انسانی واجب است، گفت: وظیفه اسلامی است مگر می شود مسلمان باشیم و سکوت کنیم بر هر شخص و بر هر سازمان مسلمان و دولت مسلمانی واجب است که به حکم قرآن و پیامبر ، به مقابله با رژیم صهیونیستی به پا خیزد و شر آن را دفع کند.

ثبات و امنیت و آرامش در سایه اتکا به ملت و روابط با کشورها حاصل می‌شود

فرمانده ارتش با بیان اینکه اضمحلال رژیم صهیونیستی، منطقه غرب آسیا را امن تر می کند، اظهار کرد: ثبات و امنیت و آرامش در سایه اتکا به ملت و روابط با کشورها حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه این رژیم در هرکجا حضور داشته باشد موجب ناامنی می شود، گفت: ایران رابطه با جمهوری آذربایجان را برای صلح منطقه مهم می داند.

وی با بیان اینکه احترام به مرزها و حسن همجواری همواره مورد تایید ایران بوده و اهمیت بالایی دارد، گفت: روابط دو کشور بر پایه حسن همجواری و دوستی بوده است.

فرمانده ارتش با بیان اینکه رژیم اسراییل در پایان راه خود به دنبال آن است که کشورهای بیشتری را به حفره آتش بکشد، گفت: وضعیت جبهه مقاومت بهتر شده و کفه سنگین به نفع این جبهه است و ظهور نسل جدید و تنویر افکار عمومی موجب شده رژیم اشغالگر در انزوا قرار گیرد.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه در آستانه روز ارتش قرار داریم، خاطرنشان کرد: اولین مناسبتی که بعد از انقلاب برای سازمانی تعیین شد از سوی امام برای ارتش بود.

وی اظهارکرد: نقش ارتش در دفاع از تمامیت ارضی کشور و در دفاع مقدس و مقابله با ضد انقلاب همچنین دفاع از حرم و امداد در حوادث غیرمترقبه مهم بوده است.

امیر موسوی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران محصول اعتماد حضرت امام و حمایت رهبر انقلاب است که به گواه بسیاری از آگاهان مردمی ترین ارتش جهان است.

وی با اشاه به اینکه ارتش با الهام از سید الشهدا ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: ارتش آماده جانفشانی در دفاع از ایران اسلامی است و طبق فرمایش رهبر ارتش شعار ارتش فدای ملت را عینیت بخشیده است.