سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی از ابتدای طرح نوروزی پنج کشته برجا گذاشت
سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی از ابتدای طرح نوروزی پنج کشته برجا گذاشت

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی گفت: از بیست و پنجم اسفند پارسال تا به امروز بر اثر تصادفات درون شهری ۵ نفر کشته و ۲۵۲ نفر مصدوم شدند.

سرهنگ یونس منفرد روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تمام نیروهای پلیس راهور استان در آماده باش کامل بوده و ۲۰۱ تیم پیاده، موتوری و خودرویی در معابر درون شهری مستقر شدند.
وی با تاکید بر اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز اولویت اصلی پلیس راهور است، گفت: با کنترل تخلفات حادثه ساز خواهیم توانست شدت تصادفات را کاهش دهیم که تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش برخورد با تخلفات در آذربایجان شرقی صورت گرفته است.
سرهنگ منفرد با اشاره به اینکه در معابر درون شهری ۲۲۱ تصادف جرحی اتفاق افتاده، افزود: از شروع طرح تا به امروز پنج نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته که چهار نفر بوده یک نفر افزایش فوتی داشتیم.
وی ادامه داد: بیشترین فراوانی تصادفات جرحی در شهرستان های بناب و مراغه بوده که شهرستان بناب با ۲۰۰ درصد(۲برابر) و شهرستان مراغه ۱۶۰ درصد(۱.۶ برابر) افزایش داشته است.
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: بیشترین علت وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.
وی از رانندگان خواست،حین رانندگی سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو داشته و عدم استفاده از تلفن همراه که عامل حواس پرتی و غفلت از توجه راننده می شود، خودداری کنند.
سرهنگ منفرد با بیان اینکه از پنج نفر فوتی یاد شده چهار نفر عابر پیاده بودند، اظهار کرد: در این تصادفات ۲ خودرو از محل متواری شدند، یک خودرو وانت و بقیه سواری بودند.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ مورد تصادف جرحی رخ داده که ۲۹ نفر مصدوم شدند ولی فوتی نداشته ایم.