عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهرک صنعتی ترکمنچای پایان یافت
عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهرک صنعتی ترکمنچای پایان یافت

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی از اتمام عملیات اجرایی خط انتقال آب و شبکه توزیع به شهرک صنعتی ترکمنچای خبر داد.

سید مرتضی نیرومند اسکویی روز چهارشنبه در جلسه کمیته فنی این شرکت گفت: با اجرای این طرح، ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به شهرک صنعتی ترکمنچای از محل آب های زیر زمینی اختصاص داده شد.

وی افزود: پروژه خط انتقال آب به این شهرک پنج هزار و ۵۰۰ متر طول دارد و در اجرای آن از لوله هایی به قطر ۱۱۰ و ۱۲۵ میلیمتر استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در مورد لوله گذاری و شبکه توزیع اظهار کرد: لوله گذاری قسمتی از شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی ترکمنچای با اجرای لوله ۱۶۰ میلیمتر به طول ۸۰۰ متر به پایان رسیده و اجرای قسمتی از شبکه توزیع آب در فاز موجود این شهرک صنعتی به طول ۲ هزار و ۵۰۰  متر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد درحال اجراست.

نیرومند اسکویی در مورد پایان احداث مخزن ۵۰ مترمکعبی این شهرک افزود: احداث مخزن هوایی ۵۰ متر مکعبی نیز به پایان رسیده و پس از تجهیز، آماده آب‌گیری و وصل به شبکه توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همچنین از تجهیز چاه و برق رسانی آن در این شهرک صنعتی خبر داد.

مساحت کل شهرک‌ صنعتی ترکمانچای ۹۰ هکتار و مساحت صنعتی این شهرک ۶۱.۳۷ هکتار است.

تعداد قطعات صنعتی این شهرک ۱۹۷ قطعه بوده و در هفت زون صنعتی غذایی، فلزی، شیمیایی، برق، کانی، نساجی و سلولزی فعالیت می کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده و ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافته است.