عرضه خرمای تنظیم بازاری در آذربایجان شرقی
عرضه خرمای تنظیم بازاری در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی از عرضه خرمای تنظیم بازاری در استان خبر داد و گفت: قیمت مصوب هرکیلو رطب مضافتی ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان از طریق تعاون روستایی استان عرضه می‌شود.

اکبر رنجگران در حاشیه وبینار قرارگاه امنیت غذایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تعاون روستایی بحث تأمین خرمای تنظیم بازاری برای روزه‌داران عزیز را قبل از آغاز سال نو انجام داده و در کلیه استان‌ها به تفکیک و به میزان درخواست هر استان بازاررسانی شده است.

وی گفت: امر توزیع خرمای تنظیم بازاری در آذربایجان شرقی از ۱۰ روز قبل آغاز شده و توزیع خرما ادامه دارد.

وی با بیان این‌که خرمای تنظیم بازاری با قیمت مصوب رطب مضافتی هر کیلوگرم ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان به صورت خرده فروشی و برای مصرف کننده و در بسته‌های ۶۰۰ گرمی توزیع می‌شود، گفت: قیمت عمده تحویلی توسط تعاون روستایی به مراکز عرضه خرما ۶۸ هزار تومان است.

به گفته رنجگران، در کنار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های تعاون روستایی در شهرستان‌ها، در غرفه‌های که میوه تنظیم بازار شب عید را در سراسر استان توزیع می‌کنند، تا ۱۳ فروردین خرمای تنظیم بازاری با قیمت مصوب در این غرفه توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وی ادامه داد: خرمای مورد نیاز برای عرضه در ماه مبارک رمضان به مقدار لازم ذخیره سازی شده و تا پایان ماه مبارک رمضان به تدریج در غرفه‌های عرضه میوه تنظیم بازار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف منتخب عرضه می‌شود.