شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد شجاعت و توسل و توکل به خداوند متعال است
شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد شجاعت و توسل و توکل به خداوند متعال است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد شجاعت و توسل و توکل به خداوند متعال است، گفت: مهم‌ترین وظیفه و رسالت ما این است که خود را به اندیشه این شهید بزرگوار نزدیک و در زندگی به آن عمل کنیم.

عابدین خرّم در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، گفت: وصیت‌نامه الهی، عرفانی و حماسی حاج قاسم، بهترین سند برای نزدیک شدن به مکتب این مجاهد فی سبیل‌الله است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از تکثیر اندیشه‌های حاج قاسم وحشت دارد، افزود: دشمنان با وجود ادعای دموکراسی و آزادی بیان، حتی نام و تصویر درخشان شهید سلیمانی را هم تحمل نمی‌کنند و هر پیامی با محتوای اندیشه شهید سلیمانی را به سرعت از رسانه‌ها حذف می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در عین صلابت، شجاعت و دشمن‌ستیزی، دارای روحیه‌ای عاطفی و احساسی بود، گفت: سردار سلیمانی نماد شجاعت و توسل و توکل به خداوند متعال و معنویات است و هیچ کلمه و واژه‌ای نمی‌تواند این شهید بزرگوار را توصیف کند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: حاج قاسم چهره‌ای حماسی و ملی و نمادی از مکتب اباعبدالله(ع) بود که در چله انقلاب اسلامی، جان خود را فدا کرد تا ثابت کند که راه امام حسین(ع) همچنان جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه هر کس در مسیر صراط الهی قرار گیرد خدا او را همچون سردار سلیمانی عزیز و بزرگ می‌دارد، افزود: حاج قاسم همواره می‌خواست گمنام بماند؛ اما در تشییع پیکر مطهرش میلیون‌ها انسان با تمام وجود حضور یافتند و انسانهای زیادی در سراسر جهان دل در گرو او داشتند.

وی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که در گفتمان امام و ولایت، چنین شخصیت‌هایی تربیت یافته و در کشوری زندگی می‌کنیم که شهید سلیمانی‌ها، باکری‌ها و تجلایی‌ها تربیت یافته‌اند.

خرّم افزود: حاج قاسم سلیمانی جوانانی را در جهان اسلام با مکتب دفاع مقدس پیوند داد که این جوانان امروز در کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی، خود را در مکتب حاج قاسم می‌بینند و به برکت مجاهدت لشکریان حاج قاسم سلیمانی، مستکبران عالم و در راس آن آمریکای جهان‌خوار با سرافکندگی در حال فرار از منطقه هستند.

وی گفت: نتیجه خون شهید سلیمانی، فرار آمریکا از کشورهای منطقه است که ان‌شاءالله مقدمه خروج همه سربازان استکبار از کشورهای اسلامی خواهد بود.