سرویس مشاوره رایگان تلفنی در دادگستری آذربایجان شرقی راه اندازی شد
سرویس مشاوره رایگان تلفنی در دادگستری آذربایجان شرقی راه اندازی شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: به‌ منظور رفع مشکلات و پاسخ به سوالات حقوقی مردم سرویس مشاوره رایگان تلفنی با همکاری کانون های وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه در دادگستری استان راه‌اندازی شده است.

مجید فراهانی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس مکاتبه مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضائیه با رئیس قوه قضائیه مبنی بر راه‌اندازی سرویس مشاوره برای مردم به این شکل که اجراکننده دادگستری و خدمات دهنده کانون وکلای رسمی و مشاوران قوه قضائیه باشد، سرویس مشاوره تلفنی دادگستری استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این راستا با توجه به آماده‌سازی مقدمات طرح، سر شماره ۵۱۲۶۵۰۰۰ با ۳۰ خط هم‌زمان آماده ارائه خدمات به مردم در راستای ارشاد و معاضدت حقوقی آن‌ها به‌صورت رایگان است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: طی این سیستم ارباب‌رجوع به وکیلی که در صف جواب‌گویی در انتظار بوده وصل و گفت‌وگو ضبط و ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از این سرویس از ابتدای دی ماه بهره برداری می شود، گفت: شهروندان می‌توانند طی ایام کاری از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۱۴ با سر شماره ۵۱۲۶۵۰۰۰ تماس گرفته مشکلات خود را مطرح کنند و وکلا می‌توانند در هرکجا که حضور دارند به ارباب‌رجوع پاسخ دهند.