شهروندان تبریزی اپلیکیشن ایراناپ نصب کنند
شهروندان تبریزی اپلیکیشن ایراناپ نصب کنند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرعامل شرکت ایراناپ عنوان کرد: شهروندان می توانند با نصب اپلیکیشن ایراناپ بر روی تلفن همراه های خود از پارک های حاشیه ای در سطح شهر به راحتی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، علیرضا میدانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: از سال ۹۸ شرکت آذرپارک راه اندازی شده است و حالا نام آن به ایراناپ تغییر یافته است، در تمام دنیا پارک حاشیه‌ای مرسوم بوده و در استانبول هم با نام اسپارک، در برلین، نیویورک و لندن هم این مساله وجود دارد و اینگونه نیست که فقط مربوط به تبریز باشد و ما تنها مجری این طرح هستیم.

مدیرعامل شرکت ایراناپ با بیان اینکه براساس تکنولوژی‌های دنیا پیش می‌رویم و برای اولین بار به سراغ دوربین‌های پلاک خوان رفته‌ایم، گفت: تجهیزات این کار را هم آماده کرده‌ایم تا کمترین دخالت نیروی انسانی و خطاها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در شرف قرارداد با شهرداری تهران هستیم، عنوان کرد: در دنیا این طرح اپلیکیشن محور یعنی مردم محور است که این سامانه عینا در ایراناپ هم وجود دارد. البته بخش رزرواسیون پارک به دلیل کمبود جای پارک در شهر ما امکان اجرایی شدن ندارد.

میدانی ادامه داد: ما تا به امروز چندین سناریو را پیش رفته‌ایم؛ اولین آنها ثبت ورود و خروج توسط پارک‌بان‌ها بودکه ما هم بر اشتباهات و خطاهای انسانی نظارت داشتیم اما در اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی پیش می‌رویم که امکان خطا را صفر می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه مجلس پارک حاشیه‌ای به عنوان درآمد پایدار شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ما هیچ تخلفی نداشته‌ایم و بر اساس قرارداد با شهرداری پیش رفته‌ایم چراکه اگر تخلفی داشتیم تا امروز قرارداد ما چندین باره فسخ شده بود.

مدیرعامل شرکت ایراناپ با بیان اینکه بارها برای بررسی ادعای تخلف درخواست تشکیل جلسه ماده ۳۸ را داشته‌ایم گفت: متاسفانه شنیده می‌شود برخی اعضای شورا اجازه تشکیل این جلسه را نمی‌دهند!

اتابک میدانی قائم مقام اجرایی شرکت ایراناپ هم با بیان اینکه ۳۰ درصد از نیروهای ما از اعضای بهزیستی و کمیته امداد هستند، ابراز داشت: شرکت آذر پارک در حال حاضر ۱۸۰ پارکبان فعال داشته که به صورت تک شیفت و دو شیفیت در جایگاه ها مشغول به فعالیت هستند.

وی در رابطه با جایگاه های پارک حاشیه ای توضیح داد: در تبریز ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه پارک حاشیه‌ای داریم که طبق آمار در طول این چهار سال میزان سرقت از این مناطق کاهش یافته است.

میدانی درباره تخلف برخی پارک‌بان در دریافت وجه و مسائلی از این دست توضیح داد: ما برتخلف پارک‌بان‌ها نظارت داریم و آنها را جریمه و حتی اخراج کرده‌ایم اما مردم برای اینکه این تخلفات به صفر برسد اپلیکیشن ایراناپ را نصب کنند تا دیگر مشکلاتی از این دست نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در تبریز حمایتی از سرمایه‌گذاری و استارت آپ‌ها نمی‌شود، یادآور شد: اما در همین شهر اردبیل حمایت کامل از این طرح وجود دارد زیرا جلوی پارک خودرو توسط اصناف گرفته شده و به شدت به کاهش ترافیک کمک کرده است.

گفتنی است،در پایان این نشست به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین از کارکنان معلول و عضو بهزیستی این شرکت تجلیل شد.