شهربازی‌های تبریز به مدت یک هفته تعطیل شد
شهربازی‌های تبریز به مدت یک هفته تعطیل شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-رئیس ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرداری تبریز اعلام کرد: به دنبال شیوع مجدد و شدید ویروس کرونا، همه شهربازی‌های موجود در پارک‌ها و بوستان‌های تبریز به مدت یک هفته تعطیل شد.

محمدحسین حسن‌زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تصمیم بر اساس برنامه‌ها و محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونای آذربایجان شرقی اتخاذ شده است، افزود: بر این اساس لزوم تعطیلی شهربازی ها به سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح شهر تبریز و لزوم جلوگیری به موقع از شیوع بیشتر آن و حفظ سلامت شهروندان، تعطیلی یک هفته ای شهربازی‌های موجود در شهر تبریز در دستور کار قرار گرفت.

حسن زاده ضمن در خواست از عموم شهروندان برای رعایت موارد بهداشتی و عدم مراجعه به این مکان ها، ابراز امیدواری کرد با بازگشت شرایط به وضع عادی، دوباره شاهد حضور پرنشاط مردم در مراکز تفریحی و پارک‌های تبریز باشیم.

به گزارش ایرنا، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز علت اصلی ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را حضور در بیرون از خانه و اجتماعات از جمله پارک ها و شهربازی ها اعلام کرده اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آذربایجان شرقی هم اکنون همراه با ۸ استان دیگر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد که در صورت نادیده گرفتن مساله و عدم اتخاذ تدابیر لازم و جدی وضعیت قرمز استان خطرناک تر خواهد بود.