آزمون وکالت قوه قضاییه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
آزمون وکالت قوه قضاییه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-سرپرست مرکز وکلای قوه قضاییه در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در آزمون وکالت این مرکز در سطح استان سه هزار و ۹۰۰ داوطلب با رعایت پروتکل های بهداشتی با اولویت استفاده از ماسک و توجه به فاصله اجتماعی شرکت کردند.

معصومه فرهادی روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه آزمون وکالت سال جاری مرکز وکلای قوه قضاییه هم زمان با سراسر کشور دیروز جمعه در آذربایجان شرقی نیز برگزار شد، افزود: ۲ هزار و ۱۲۸ نفر از داوطلبان این آزمون در دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز، یکهزار و ۵۵۷ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و ۲۱۵ نفر هم در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان امتحان دادند.

وی با اشاره به استقبال گسترده داوطلبان وکالت در آزمون وکالت قوه قضاییه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: آزمون امسال ۱۳۰ سئوال چهار گزینه ای داشت و برای پاسخگویی به سئوالات ۱۵۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه آزمون امسال نسبت به سال قبل ۱۰ سئوال بیشتر داشت، اظهار کرد: البته در آزمون امسال به دلیل شیوع کرونا و برای کاستن از مدت زمان حضور داوطلبان در سر جلسه امتحان، از طرح سئوالات حاشیه ای و اختلافی پرهیز شده بود.

فرهادی اضافه کرد: آزمون وکالت قوه قضاییه در آذربایجان شرقی امسال در کمال سلامت و با رعایت دقیق پروتکل های اعلامی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد، به گونه ای که در هر کلاس درس دانشگاهی بیشتر از هشت صندلی وجود نداشت.