شعار سال جاری موجب تحول در شرکت‌های دانش بنیان می‌شود
شعار سال جاری موجب تحول در شرکت‌های دانش بنیان می‌شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین " به عنوان شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، اظهارکرد: شعار امسال نقطه قوت برای فعالان در این حوزه بوده و موجب تحول در فعالیت این شرکت‌ها می‌شود.

عابدین خرّم روز دوشنبه در گفت و گویی با تشریح فعالیت ها و اهداف ستاد توسعه دانش بنیان و اشتغال آفرین استان، گفت: ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که همه این مجموعه ها باید با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد ثروت تولید کنند.
وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان بازیگران متعددی همچون پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها، شرکت ها و صنایع فعال در این حوزه دارند که برای تعامل و هم افزایی هر چه بیشتر این مجموعه ها در استان، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرینی را به عنوان قرارگاه مرکزی با نقش حمایتی و سیاست گزاری طراحی شده است.
خرّم گفت: طبق فرمایشات رهبری تنها راه رشد و پیشرفت واقعی کشور حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان است از این رو راهبرد ما در استان حرکت قاطع به سمت اقتصاد دانش بنیان با هدف اصلاح و رشد اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی در استان فعال هستند که اگر افزایش پیدا کنند تبدیل به بنگاههای اقتصادی دانش بنیان شده و منجر به کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، افزایش کیفیت محصولات و رقابت پذیری محصولات خواهند شد.
وی با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب به بخش کشاورزی، گفت: آذربایجان شرقی در تولید مواد غذایی جزو چهار استان برتر کشور است.
خرّم افزود: در حوزه فناوری کشاورزی اقداماتی از جمله اصلاح بذر، آبیاری نوین انجام شده و برای حل تنش آبی ۹ سد در استان آماده بهره برداری هستند که پایاب آنها ناقص است و در سال جدید بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت آبیاری نوین می روند.
وی ادامه داد: بهره‌وری خاک و آب، تامین امنیت غذایی و خودکفایی کالاهای اساسی از دیگر اقداماتی است که در این حوزه در حال انجام است تا با بهره گیری از فناوری درآمد کشاورزان افزایش یابد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر جلوگیری از هدررفت و اسراف برخی محصولات همچون نان، گفت: با بهره گیری از فناوری می توان از هدر رفت محصولات جلوگیری کرده و با توزیع و بسته‌بندی مناسب صادرات محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به تمرکز بر کارآفرینی و اشتغال در سطح استان، اظهار داشت: در سال جاری برای بیش از ۲۰ هزار نفر به طور مستقیم اشتغال آفرینی پایدار انجام خواهد شد که جزو ضرورت ها و نیازهای استان است.
خرّم افزود: صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی همزمان با تامین نیازهای داخلی به بازارهای خارجی همچون روسیه، عراق و ارمنستان مورد توجه است تا آذربایجان شرقی به هاب صادراتی منطقه تبدیل شود.

رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان ” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ” نام گذاری کرده اند. 

  • منبع خبر : ایرنا