شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی برای ایجاد شهرک صنفی تولیدی آمادگی دارد
شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی برای ایجاد شهرک صنفی تولیدی آمادگی دارد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: این شرکت آماده ایجاد شهرک صنعتی صنفی تولیدی در استان با همکاری دستگاه‌های متولی است.

سجاد مطلبی، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: ایجاد این شهرک صنعتی موجب ایجاد اشتغال پایدار، ساماندهی صنوف تولیدی مزاحم شهری و جلوگیری از تغییر کاربری کشاورزی در سطح این منطقه می شود.

وی اظهار کرد: این شهرک قابلیت استقرار واحدهای صنوف تولیدی مختلف مانند کفاشان، درودگران، آهنگران و حوزه ساختمانی را داشته و نقش بسزایی در ساماندهی این صنوف و حفظ محیط زیست شهری ایفا خواهد کرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: این شهرک در راستای ایجاد و توسعه شهرک‌های صنفی تولیدی با بکارگیری ظرفیت شهرک ها و نواحی صنعتی استان مبنی بر استقرار واحدهای صنفی تولیدی که قبلا اساسنامه شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توسط هیات وزیران در این زمینه اصلاح و ابلاغ شده است، ایجاد می شود.

مطلبی، ادامه داد: اگر شهرداری و دستگاه های اجرایی متولیان زمین، در مکان های مناسب اراضی مورد نیاز را در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دهند، این شرکت می تواند در کوتاهترین زمان نسبت به ایجاد شهرک صنعتی صنفی تولیدی اقدام کند.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و از پنج هزار و ۷۰۰ قرارداد ایجاد واحد صنعتی در استان سه هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال بوده و سه هزار و ۷۰۰ واحد غیرفعال است.

۱۱ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی در اختیار شهرک های صنعتی استان بوده که از این میزان در چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی عملیات ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده یا در حال اجراست.

بیشترین زمینه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مربوط به صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی است.