زندانی محکوم به دیه تصادفات رانندگی نداریم
زندانی محکوم به دیه تصادفات رانندگی نداریم

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا-معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: در تصادفات رانندگی با هماهنگی صندوق خسارات بدنی شمال غرب تاکنون زندانی محکوم دیه ناشی از تصادفات نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، رسول هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه،با اشاره به اینکه امسال تعداد ۶۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی توسط ستاد دیه آزاد شده اند، افزود: از این تعداد، ۵۹۴ نفر را آقایان و ۱۷ نفر را بانوان تشکیل می دهند که مجموع بدهی آنها ۷۱۵ میلیارد تومان است.

وی مجموع اعسار کل بدهی های زندانیان آزاده شده آذربایجان شرقی در سالجاری را ۶۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از شکات جلب رضایت کرده و ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از طریق خانواده زندانیان تامین مالی شده است.

هاشمی با بیان اینکه از مجموع ۶۱۱ زندانی آزاد شده جرایم غیر عمد آذربایجان شرقی تعداد ۳۵۷ نفر محکومین مالی بودند، ادامه داد: تعداد ۲۰۲ نفر مجرم مهریه و ۵۲ نفر نیز مطالبه نفقه زوجه و فرزند مشترک را شامل می شود.

وی شهرهای تبریز، مراغه و اهر را دارای بیشترین تعداد زندانی آزاد شده جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه اکنون تعداد ۲۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی وجود دارد، مجموع بدهی این افراد را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: چنانچه خیران و نیکوکاران استان زمینه جمع آوری ۱۰۰ میلیارد تومان را فراهم کنند، ستاد دیه می تواند نسبت به آزادی آنان اقدام کند.

وی همچنین کمک مالی خیران خارج از کشور را که در کشورهای نروژ، آلمان و ترکیه اقامت دارند، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

هاشمی در ادامه به کمک های مجموعه های صنعتی به جای تاج گل و ضیافت نیز اشاره و بیان کرد: ۴۴۰۰ خانواده و مجموعه صنعتی در طول چهار سال گذشته کمک کردند که فقط از قبال آن یکهزار و ۱۰۰ زندانی آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: جشن گلریزان امسال یک هفته پس از ولادت امام حسن مجتبی (ع) برابر با ۱۸ فروردین ماه در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.