زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز به بهره‌برداری رسید
زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز به بهره‌برداری رسید

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نخستین زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ در آیینی به مناسبت دهه فجر در شهرک صنعتی شهید سلیمی به بهره‌برداری رسید.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در این آیین گفت: این شرکت تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان، به عنوان نخستین زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ در استان است.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی، افزود: این شرکت دارای چهار واحد مزرعه (فارم) تولید جوجه یکروزه، کارخانه تولید خوراک و کشتارگاه اختصاصی است.

وی اظهار داشت: این واحد تولیدی در زمینی به وسعت سه هزار و ۴۱۶ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن در فاز اول احداث شده و با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد ریالی برای ۱۳ نفر بصورت مستقیم اشتغال بوجود آمده است.

نیرومند اسکویی، ادامه داد: فاز توسعه این واحد تولیدی نیز در زمینی به وسعت سه هزار و ۴۱۶ مترمربع احداث می شود و با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریالب برای ۱۵ نفر بطور مستقیم اشتغال به وجود می آورد.

در حاشیه این آیین، جلسه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی با حضور جمعی از مدیران استانی در محل سالن جلسات یکی از کارخانه ها، برگزار و موانع موجود و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آذرشهر مورد رسیدگی قرار گرفت.

همچنین پرنیان، رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در جهت رفع موانع تولید از شرکت تولید کننده باطری خودروهای سواری و کامیونی و تزریق پلاستیک قطعات باطری خودرو مستقر در شهرک صنعتی شهید سلیمی با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی که زمینه اشتغال ۱٥٠ نفر را فراهم کرده است، بازدید کرد.