رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» کوتاهه هایی از زندگی آیت الله سید جواد خامنه ای در تبریز
رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» کوتاهه هایی از زندگی آیت الله سید جواد خامنه ای در تبریز

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- کتاب «زندگی اینجاست» نوشته مهدی قزلی، کوتاهه هایی از زندگی آیت الله سید جواد خامنه ای همزمان با روز قلم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در تبریز رونمایی شد.

کتاب زندگی اینجاست شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای (ره) پدر رهبر معظم انقلاب است که در ۱۲۸ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.
آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) عالم وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش و فقیهی صاحب‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی، همواره خود را از پرتگاه دنیاطلبی دور نگاه داشت و عمر ۹۰ ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.
این کتاب تلاش می‌کند جلوه‌ها و قصه‌هایی از حیات پرچالش، اما همواره بی‌پیرایه و سراسر آرامش این عالم وارسته را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

تبریز شهر پدری این عالم برجسته بوده و به همین مناسبت، مراسم رونمایی از این کتاب در مسجد جامع این شهر که روزگاری محل تحصیل و تدریس و اقامه‌ نماز آن مرحوم و پدربزرگوارش بوده است، برگزار شد.

آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) عالم وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش و فقیهی صاحب‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی، همواره خود را از پرتگاه دنیاطلبی دور نگاه داشت و عمر نود ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.

سید جواد حسینی خامنه‌ای (۱۶ آذر ۱۲۷۴ش- ۱۴ تیر ۱۳۶۵ش) از علما و مجتهدان شیعه و پدر رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای است. او تحصیلات خود را در تبریز و مشهد و نجف گذراند و پس از اخذ درجه اجتهاد در نجف، به مشهد مهاجرت کرد و تا آخر عمر آنجا ماند.