خیرین مدرسه‌ساز رکن اساسی توسعه زیرساخت‌های علمی هستند
خیرین مدرسه‌ساز رکن اساسی توسعه زیرساخت‌های علمی هستند

تبریز- بامدادفردا- بخشدار مرکزی مرند، خیرین مدرسه‌ساز را رکن اساسی توسعه زیرساخت‌های علمی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، استفاده از ظرفیت خیرین در راستای گسترش فضاهای آموزشی لازم است.

علی نیک نفس روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز روستای وانلوجق مرند، با بیان اینکه خدمت به مردم، برترین عبادت نزد خداوند است اظهار داشت: تعلیم و تربیت همواره جز اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و تربیت انسان هایی عالم و متعهد برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری است.
وی با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در اعتلای علم خاطرنشان کرد: تلاش در امر مدرسه سازی، یکی از ماندگارترین اعمال خیرین است که بواسطه آن، فرزندان کشور به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا می کنند.
بخشدار مرکزی مرند افزود: اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد نمی شدند، آموزش و پرورش دچار مشکلات عدیده می شد و شرایط مناسب کنونی بر فضای مدارس حاکم نبود.
نیک نفس گفت: کار خیرین همچون نهالی است که هرچه عمر آن می گذرد برکات آن نیز روز به روز افزایش می یابد و این مدارس خیرساز منشا خیر و برکت بوده و انسان های دانشمند تحویل جامعه می دهد.
در این مراسم کلنگ ساخت مدرسه ۶ کلاسه شهید مدافع حرم روح الله طالبی با حضور مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی و خیرین و مسوولان شهرستانی در روستای وانلوجق به زمین زده شد.

در ۶ ماه گذشته ۴ مدرسه خیرساز در شهرستان مرند، کلنگ‌زنی و عملیات احداث آنها آغاز شده است.

  • منبع خبر : ایرنا