رونق اقتصاد صنعت چاپ و نشر نیازمند همراهی نمایندگان مجلس و بانک‌هاست
رونق اقتصاد صنعت چاپ و نشر نیازمند همراهی نمایندگان مجلس و بانک‌هاست

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: رونق اقتصادی صنعت چاپ و نشر استان نیازمند همراهی نمایندگان مجلس، بانک ها و فعالان این حوزه است.

سیدقاسم ناظمی، در بازدید از یکی از شرکت  های چاپ تبریز با تاکید بر لزوم حمایت و همراهی مسوولان استانی و نمایندگان مجلس با صنعت چاپ و نشر استان، افزود: فعالیت در این حوزه نیازمند فرصت سازی نهاهای صنفی مرتبط است.

وی با اشاره به پیشینه‌ قوی و غنی تبریز در حوزه چاپ و نشر، اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از این پیشینه و تکیه بر توانمندی فعالان صنعت چاپ و ظرفیت‌های جمعی در این حوزه برای بالنده‌تر شدن این صنعت در این شهرستان تلاش شود.

ناظمی، ادامه داد: همراهی صنف صنعت چاپ و نشر و کسانی که در رابطه با صادرات و واردات در این حوزه فعالیت می کنند، راهگشای رشد اقتصاد چاپ و نشر است.

صنعت چاپ و نشر آذربایجان شرقی که روزگاری بعد از تهران، با فاصله زیاد از دیگر استان ها، رتبه دوم کشوری را داشت در دهه های اخیر سیر نزولی داشته و بسیاری از چاپخانه های قدیمی این شهر که قدمت بعضی از آنها به بیش از ۱۰۰ سال می رسید، تعطیل شده اند.

این در حالی است که تحریم های نامشروع و خلاف قوانین و مقررات بین المللی آمریکا و همپیمانانش علیه کشورمان همراه با شیوع کرونا، مشکلات حوزه چاپ و نشر در آذربایجان شرقی را دو چندان کرده است.

گفته می شود قبل از شیوع کرونا بیش از ۲۰۰ چاپخانه در سطح آذربایجان شرقی فعال بودند.