دستگیری سارقان منزل با ۷ فقره سرقت در تبریز
دستگیری سارقان منزل با ۷ فقره سرقت در تبریز

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌ شرقی از دستگیر ۲سارق منزل و کشف ۷ فقره سرقت در تبریز خبر داد.

سرهنگ محمد تقی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: در پی وصول شکایت تعدادی از شهروندان و به لحاظ حساسیت بزه ارتکابی مجرمین، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با بررسی، پایش و دلایل موجود در صحنه‌های وقوع جرم و انجام اقدامات فنی و علمی دومتهم را با همکاری ماموران گشت کلانتری ۱۳ شناسایی و دستگیر و سپس به مقر پلیس آگاهی دلالت دادند.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده متهمان دستگیر شده به هفت‌فقره سرقت منزل اعتراف که از مخفیگاه آن‌ها مقادیر زیادی از اموال مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اموال مکشوفه پس از شناسایی به مالباخگان تحویل داده شد.

اجرای طرح آرامش در تبریز و کشف بیش از ۲۸ کیلوگرم انواع موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح آرامش در بهمن ماه سال‌جاری و کشف بیش از ۲۸ کیلو گرم انواع موادمخدر در تبریز خبر داد.

سرهنگ اکبر محمد جعفری در تشریح این خبر اعلام کرد: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر که به منظور جمع‌آوری معتادین متجاهر و نیز برخورد با خرده فروشان موادمخدر به صورت ماهانه اجرا می‌شود، مرحله پنجم این طرح در ۲روز همگام با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی نیز اجرا شد.

وی در ادامه افزود: این مرحله از طرح آرامش در شهر تبریز مقدار ۲۸ کیلو ۵۴۴ گرم انواع مواد مخدر کشف، تعداد ۱۶۵ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند که همچنین تعداد ۴۸ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شد.

وی تشریح کرد: از افراد دستگیر شده مقادیری آلات و ادوات مصرف و توزین موادمخدر کشف و همچنین تعداد ۱۰ دستگاه خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌ شرقی از تداوم اجرای طرح آرامش تا پایان سال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تعداد ۳۲ نقطه آلوده پیرامون مراکز آموزشی سطح استان نیز پاکسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آرامش در شهر طرحی است که به منظور پاکسازی نقاط آلوده دهنده در سطح کشور و استان به ویژه نقاط آلوده اطراف محیط‌های آموزشی هر ماه به مدت دوروز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در سطح کشور اجرا می‌شود که تا به امروز پنج‌ مرحله از این طرح اجرا شده است.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در آذرشهر

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمد نعمتی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان آذرشهر، موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه اصافه کرد: ماموران با انجام تحقیقات هدفمند و اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و مقادیری از اموال مسروقه نیز از وی کشف شد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر در پایان با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی برای ارتقاء امنیت و مبارزه با مجرمان و متخلفان در حال تلاش است از مردم خواست ضمن هوشیاری در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق لامپ مغازه‌ها در میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از شناسایی و دستگیری سارق لامپ مغازه‌های سطح شهر خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اذعان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت لامپ از جلو مغازه‌های سطح شهر، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستورکار ماموران کلانتری ۱۲ میانه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی تشریح کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه به سه‌فقره سرقت لامپ مغازه‌ها اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه در پایان، برخورد قاطع با سارقان و مخلان نظم و امنیت جامعه را از اولویت‌های پلیس عنوان کرد و از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه سرقت در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از دستگیری سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ عادل ولی‌زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر ملکان رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی و با هماهنگی قضایی موفق به شناسایی ۲سارق حرفه‌ای شدند و در یک عملیات غافلگیرانه هر ۲متهم را دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف مقداری اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان و شناسایی یک نفر مالخر در این خصوص مطرح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌ها به پنج‌فقره سرقت از اماکن خصوصی در نقاط مختلف شهر ملکان اعتراف پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی ملکان در پایان با بیان اینکه بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست، بنابراین از شهروندان خواست: ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه اخبار را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سیم کابل برق در مرند

فرمانده انتظامی مرند از دستگیری سارق سیم کابل‌های برق با ۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان مرند به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات هدفمند و اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی تشریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت سه فقره سیم کابل برق از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، فرمانده انتظامی مرند خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.