دستگاه‌های اجرایی جایگاه مردم در برنامه‌ها را مشخص کنند
دستگاه‌های اجرایی جایگاه مردم در برنامه‌ها را مشخص کنند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: بر همین اساس دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی باید جایگاه مشارکت مردمی در برنامه ها و طرح های خود را اعلام و مشخص کنند.

حیدر فتح‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: امسال شناسایی ظرفیت‌های غیرفعال و شناسایی نشده و تبدیل آنها به ظرفیت‌های فعال و موثر برای ارتقای شاخص‌های بهره‌وری و سهم ارزش افزوده آذربایجان شرقی از کل کشور و استفاده بهینه از منابع و دارایی‌های استان باید با جدیت پیگیری شود.

وی اظهار کرد: در این راستا کلیه دستگاه‌هایی اجرایی آذربایجان شرقی در کنار وظایف جاری، برنامه‌های اولویت‌دار و پروژه‌های مورد نظر را با لحاظ شعار جهش تولید با مشارکت مردم، تعریف و برنامه زمان‌بندی شروع و اتمام آن را در سال ۱۴۰۳ بصورت عملیاتی ارائه کنند.

فتح زاده بر لزوم تعیین شیوه تامین منابع مالی، مشخص کردن جایگاه مشارکت بخش خصوصی، شاخص‌های کارآیی، اثربخشی و بهره‌ور بودن و در نهایت تسهیل‌گری در اتمام طرح ها توسط دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد.

وی بر ضرورت ارتقای بهره‌وری و سهم ارزش افزوده آذربایجان شرقی در سال جاری تاکید و اضافه کرد: در سال جدید برنامه‌ محوری به جای مساله محوری مهمترین اولویت برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی استان است.

فتح زاده گفت: امسال مولدسازی در تامین منابع مالی طرح ها و تعیین برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌ها نقش مهم و موثری خواهد داشت که بر همین مبنا برنامه محور بودن دستگاه‌ها به تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی، تخصیص بهینه منابع و رضایت‌مندی از عملکرد سازمان و دستگاه‌های اجرایی منجر می‌ شود.