دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد
دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست اعضای شورای سیاستگذاری، جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: جشنواره استانی تئاتر یک رویداد هنری است که زمینه را برای رقابت سالم گروههای تئاتر فراهم می‌کند.

وی افزود: این جشنواره بهترین ویترین برای ارائه آثار نمایشی تولید شده توسط هنرمندان استان در طول سال است که زمینه را برای راهیابی گروههای برتر به جشنواره تئاتر فجر فراهم می‌کند و در عین حال فرصتی برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نمایش استان، انعکاس و بازتاب چهره نمایش استان در سطح ملی و همچنین پرداختن به دغدغه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی در زیست بوم هریک از گروه‌های نمایشی استان است.

ناظمی تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و  ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و همچنین اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر  برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موضوعات این جشنواره را شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ وسنن و آداب ورسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز،  نمایشهای مذهبی، حمایت از تولید ملی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وایثار و شهادت و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی وآسیب های کرونا عنوان کرد.

در این نشست شهرام خدایی، به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌ شرقی معرفی شد. وی کارشناس ارشد کارگردانی نمایش است که مدیر کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، مدرس دانشگاه و موسسات آموزشی، کارگردان بیش از چهل نمایش تلویزیونی‌، رادیویی و صحنه ای، مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی، دبیری و داوری چندین جشنواره استانی و ملی و بیش از ۲۰ سال مدیریت حوزه های فرهنگ را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

وی همچنین مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان است.