خیز مس سونگون برای پنجمین قهرمانی در لیگ برتر فوتسال
خیز مس سونگون برای پنجمین قهرمانی در لیگ برتر فوتسال

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- تیم فوتسال مس سونگون که در یک قدمی کسب پنجمین قهرمانی لیگ برتر در چهار هفته مانده به پایان این دور از رقابت ها قرار دارد در صورت برتری در بازی این هفته، به جام قهرمانی نزدیک تر شده و برای بالای سربردن آن روزشماری خواهد کرد.

در بازی های هفته بیست و سوم که پنجشنبه این هفته و به صورت همزمان در شهرهای مختلف برگزار می شود در حساس ترین بازی، مس سونگون مدعی اصلی قهرمانی در تبریز به مصاف کراپ الوند می رود که تا چند هفته پیش یکی از مدعیان قهرمانی بود اما با نتایج ضعیفی که در هفته های اخیر گرفت از کورس قهرمانی عقب افتاد و در این بازی تنها برای نگه داشتن امیدهای خود برای سومی پیکار خواهد کرد.

شاگردان اسماعیل تقی پور به عنوان پرافتخارترین تیم فوتسالی باشگاهی ایران، برای رسیدن به قهرمانی در این دور از رقابت ها از همان ابتدای برای قهرمانی هم قسم شده اند و این اشتیاق در دور برگشت به مراتب بیشتر شده و این تیم در بازی های نیم فصل دوم بدون شکست، برای کسب جام حریفان را یکی پس از دیگری از پیش روی برداشته است.
نارنجی پوشان فوتسال کشور در دور رفت با نتیجه ۴ بر سه موفق به شکست حریف این هفته خود شده بودند و در این هفته در صورت برتری و کسب سه امتیاز، بیشتر از همیشه به جام نزدیک تر می شوند و با فرض شکست گیتی پسند تنها رقیب مس سونگون برای قهرمانی، این تیم سه هفته مانده به پایان رقابت ها جام را بالای سر می برد اما در صورت برتری گیتی پسند، این تیم برای تحقق و قطعی کردن قهرمانی خود، تنها به یک امتیاز نیاز خواهد داشت.

فاصله امتیازی مس سونگون با تیم دوم جدول در چهار هفته مانده به اتمام رقابت ها، ۹ امتیاز است و با فرض برتری هر دو تیم در دیدارهای این هفته، با این اختلاف امتیاز به استقبال دیدارهای هفته بیست و چهارم و سه هفته پایانی می روند.

همان طور که عنوان شد مس سونگون در صورت برتری در بازی این هفته و کسب یک امتیاز از سه بازی بعدی قهرمانی خود را مسجل می کند و تیم های گیتی پسند، کراپ الوند و سن ایچ به ترتیب برای کسب عناوین دوم تا چهارمی رقابت خواهند کرد البته این به معنی بسته شدن پرونده رقابت های لیگ با قهرمانی مس نیست و این تیم باید تا پایان رقابت ها، به تلاش خود برای قهرمانی ادامه دهد و هیچ یک از بازی های باقی مانده را دست کم نگیرد.

قهرمان ادوار ۱۹ تا ۲۲ رقابت های لیگ برتر فوتسال مردان ایران، مسافت و راه چندانی تا قهرمانی در دور بیست و چهارم ندارد و در ادامه رقابت های این فصل در هفته های بیست و چهارم تا بیست و ششم به ترتیب در قم به مصاف آنا صنعت، در تبریز میزبان گیتی پسند و در ساوه رو در روی سن ایچ قرار می گیرد.

تیم اصفهانی هم که فصل قبل با قرارگرفتن در صدر جدول از پنجمین قهرمانی متوالی مسی ها جلوگیری کرد در این دور از رقابت ها شانسی برای قهرمانی ندارد اما محتمل ترین گزینه برای عنوان دومی است، این تیم در این هفته از رقابت ها زندی بتن در کلاردشت بازی می کند و با برتری در این بازی، شانس خود را برای نایب قهرمانی حفظ و بیشتر می کند.

در سایر بازی های این هفته گهر زمین با سن ایچ، صنایع پشتیبان با قند کاترین، زندی بتن با گیتی پسند، سفیر گفتمان با فرش آرا، رکن آذین با آنا صنعت و مقاومت البرز با فولاد زرند به مصاف هم می روند.

محمدجواد احتشام، فرزین صالح، مجید اکبری و محمدرضا سیدپور کوبل داوری این دیدار حساس هستند و ابراهیم مسیبی ناظر داروی این بازی خواهد بود.

در جدول رده بندی این رقابت ها و تا پایان هفته بیست و دوم، مس سونگون با ۶۰ امتیاز در صدر و گیتی پسند با ۵۱، کراپ با ۴۶ و سن ایچ با ۴۳ امتیاز در رده های بعدی هستند و تیم های آنا صنعت با ۱۹، مقاومت با ۱۸ و رکن آذین با هشت امتیاز در انتهای جدول هستند.

  • منبع خبر : ایرنا