سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی برای ساماندهی قلعه‌ تاریخی بابک
سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی برای ساماندهی قلعه‌ تاریخی بابک

تبریز- بامدادفردا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲ میلیارد تومان برای اجرای عملیات ساماندهی قلعه تاریخی بابک و محدوده گردشگری آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

احمد حمزه زاده، روز شنبه در حاشیه بازید از قلعه بابک افزود: این میزان سرمایه گذاری در راستای تسهیل اقامت و رفاه گردشگران، تکمیل کمپ و تجهیز آلاچیق های قلعه دره‌سی و ادامه و اصلاح مسیر سنگی این قلعه انجام می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم ساماندهی منطقه قلعه دره‌سی و ایجاد رفاه برای گردشگران، احداث مرکز اطلاع رسانی و مجتمع بین راهی در این منطقه در حال انجام است و تا پایان سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

حمزه زاده، ادامه داد: در زمان کنونی عملیات نیرورسانی محوطه این قلعه تاریخی در حال اجرا است و تدوام این پروژه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در بازدید از این قلعه تاریخی در جریان روند عملیات زیرساختی این منطقه قرار گرفت.

قلعه بابک در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری شهرستان کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و از جاذبه های تاریخی استان آذربایجان شرقی برای گردشگران محسوب می شود.

قلعه دره سی در منطقه قره داغ (ارسباران) واقع شده و دره ای جنگلی و سرسبز است که در شمال استان آذربایجان شرقی و ۳ کیلومتری جنوب غرب شهرستان کلیبر قرار دارد.