خوابگاه رانندگان پایانه مسافربری مرکزی تبریز به بهره‌برداری رسید
خوابگاه رانندگان پایانه مسافربری مرکزی تبریز به بهره‌برداری رسید

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز از تجهیز و بازسازی خوابگاه و استراحتگاه رانندگان اتوبوس‌های بین شهری پایانه مسافربری مرکزی خبر داد.

احمد زارعی اظهار کرد: خوشبختانه در همه پایانه‌های شهر تبریز برای رانندگان خوابگاه ایجاد شده است؛ زیرا احداث خوابگاه برای رانندگان اقدامی است که می‌تواند در کاهش تصادفات ناشی از خستگی رانندگان موثر باشد و سفر ایمن‌تری را برای مسافران ایجاد کند.

وی افزود: خوابگاه رانندگان در پایانه مرکزی ۳۰ نفر ظرفیت دارد و رانندگان اتوبوس‌های بین شهری می‌توانند برای استراحت از این خوابگاه استفاده کنند تا در حین سفر دچار خستگی و خواب‌آلودگی نشوند.

زارعی با بیان اینکه پایانه مرکزی و شمالغرب تبریز به خوابگاه رانندگان، وسایل و تجهیزات ورزشی و سرویس‌های بهداشتی مناسب مجهز شده‌ است، گفت: یکی از دغدغه‌های کشور ما در بحث حمل و نقل، مسأله تصادفات جاده‌ای است که متأسفانه در سطح جهان بالاترین رقم را دارد. در این مورد فعالیت‌هایی در سازمان پایانه‌ها در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای صورت گرفته است که یکی از آنها، ایجاد آرامش در رانندگان با احداث خوابگاه مناسب است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز همچنین از ایجاد خوابگاه ویژه بانوان راننده اتوبوس در پایانه مرکزی خبر داد که با داشتن امکانات رفاهی در اختیار آنها قرار گرفته است تا پس از مسافرت‌های طولانی در فاصله زمانی حضور در پایانه به استراحت کافی بپردازند که این امر علاوه بر تاثیرگذاری مفید در ارتقای سلامت روحی رانندگان، دقت و تمرکز آنها را در جاده‌ها افزایش خواهد داد.